جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۱۰ ماده غذایی که قلب تان را نجات می دهند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

بیماری‌های قلبی تقریباً ۳/۱ از کل مرگ و میرها را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند. رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب دارد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تحت تأثیر قرار دهد. در حقیقت، برخی غذاها بر فشار خون، تری گلیسیرید، سطح کلسترول و التهاب (که همگی عوامل خطر بیماری‌های قلبی هستند) تأثیر می‌گذارند. در این نوشتار با ۱۰ غذای مفید برای قلب آشنا می‌شویم.

۱. غذای مفید برای قلب؛ لوبیای سیاه

لوبیای سیاه مملو از مواد مغذی سالم برای قلب است. فولات، آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. فیبر موجود  در این ماده خوراکی نیز به کنترل کلسترول و سطح قند خون کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که به کنترل فشار خون کمک می کنند

۲. ماهی سالمون

سالمون ، سرشار از امگا 3 و یک ماده غذایی عالی برای سلامت قلب است. امگا 3 چربی‌های سالم هستند که می‌توانند ریسک اختلالات ریتم قلب و فشار خون را کاهش دهند. آنها همچنین می‌توانند تری گلیسیرید را کاهش داده و التهاب را مهار کنند. انجمن قلب آمریکا دو وعده ماهی سالمون یا دیگر ماهی‌های چرب را در هفته توصیه می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۳. روغن زیتون

این روغن یک چربی سالم و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب است که می‌توانند از رگ‌های خونی محافظت کنند. وقتی روغن زیتون جایگزین چربی اشباع‌شده (مانند کره) شود، می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. این روغن را روی سالادها و سبزیجات پخته شده امتحان کنید.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان؛ علائم و نشنه های این بیماری خطرناک را بشناسیم

۴. غذای مفید برای قلب؛ چهارمغز (گردو)

چهارمغز می‌تواند کلسترول را کاهش داده، از التهاب عروق قلب جلوگیری کند. این ماده خوراکی مملو از امگا 3، چربی‌های سالم به نام چربی‌های تک اشباع‌نشده، استرول‌های گیاهی و فیبر است.

مطلب مرتبط: از افزایش میل جنسی تا مبارزه با سرطان؛ این دانه ها عامل سلامتی هستند

۵. بادام

بادام دارای استرول گیاهی، فیبر و چربی‌های مفید برای قلب است. این ماده خوراکی مغذی می‌تواند به کاهش کلسترول LDL “یا کلسترول بد” کمک کند.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۶. مالته (پرتقال)

مالته شیرین و آبدار، پکتین دارد، فیبری که برای مقابله با کلسترول مفید است. این میوه همچنین دارای پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند. در یک مطالعه معلوم شد، 2 فنجان آب مالته در روز سلامت عروق خونی را افزایش می‌دهد. به علاوه این نوشیدنی فشار خون را نیز در مردان کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه بیماری در مردان که نباید نادیده بگیرند

۷. غذای مفید برای قلب؛ جو

این دانه کامل مغذی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. فیبر موجود در جو می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. این ماده غذایی می‌تواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد.

مطلب مرتبط: پیش دیابت؛ عارضه ای که بسیاری از افراد مبتلا اطلاعی از آن ندارند

۸. جوی دوسر

یک کاسه جوی دوسر گرم شما را ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد، با گرسنگی‌های وسط وعده‌ّهای اصلی مقابله و به ثابت ماندن سطح قند خون کمک می‌کند و بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. فیبر جو دوسر با کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌تواند به قلب شما کمک کند.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده، در تمام طول سال از سلامت قلب تان محافظت کنید

۹. ماست کم چرب

احتمالا فکر می‌کنید لبنیات، “برای استخوان‌ها مفید است!” در حالی که مواد لبنی چون ماست می‌توانند به کنترل فشار خون بالا نیز کمک کنند. ماست سرشار از کلسیم و پتاسیم است. برای افزایش دریافت کلسیم و به حداقل رساندن چربی، انواع کم چرب آن را انتخاب کنید.

۱۰. غذای مفید برای قلب؛ آلبالو

این میوه‌ حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند. اعتقاد بر این است که آنها به محافظت از رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان