جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سوء قصد ناکام به جان والی لغمان؛ ۸ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های امنیتی ولایت لغمان تایید می کنند که در انفجار بمب بر کاروان حامل رحمت الله یارمل والی این ولایت تاکنون ۸ کشته و ۲۸ زخمی به شفاخانه منتقل شده اند.

شفیع الله افغانیار سخنگوی پولیس لغمان به خبرنامه گفت حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه (۱۴میزان) کاروان حامل والی این ولایت هنگامی که میخواست از یک ساحه در مرکز این ولایت دیدن کند در منطقه سلطان غازی شهر مهترلام هدف انفجار موتر بمب قرار گرفته است.

افغانیار افزود در این انفجار به رحمت الله یارمل اسیب نرسیده اما چهار محافظ او کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

به گفته او تاکنون ۴ کشته و ۲۶ زخمی که همه غیرنظامی اند نیز به شفاخانه منتقل شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

این دومین انفجار موتر بمب است که در جریان یک هفته اخیر در افغانستان صورت می گیرد. پیش از این به روز شنبه (۱۲میزان) یک موتر نوع «مازدا» مملو از مواد انفجاری در نزدیکی مقر ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار منفجر شد که در نتیجه آن ۱۳ غیرنظامی بشمول یک زن و چهار کودک کشته و  بشمول چهار نیروی امنیتی ۴۲ غیرنظامی زخمی شدند.

به تعقیب آن وزارت دفاع در اعلامیه اعلام کرد که یک انتحار کننده سوار بر یک موتر مملو از مواد انفجاری می خواست بالای یکی از کمپ های ارتش ملی در ولسوالی میوند قندهار حمله کند که قبل از رسیدن به هدف منهدم شده است.

تاکنون مسوولیت این رویداد ها را گروهی برعهده نگرفته است.

این در حالی است که مذاکرات صلح در دوحه قطر میان تیم های مذاکره کننده حکومت و طالبان همچنان بدون نتیجه ملموس ادامه دارد و به تازگی رییس جمهور غنی صبح امروز کابل را به قصد کویت و قطر ترک کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان