جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نگرانی کمیسیون حقوق بشر از افزایش ترورهای هدفمند؛‌ در شش ماه گذشته میلادی ۵۳۳ نفر ترور شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر با ابراز نگرانی از افزایش ترورهای هدفمند می گوید یافته های این نهاد نشان می دهد در شش ماه گذشته میلادی ۵۳۳ نفر در افغانستان ترور شده اند.

کمیسیون حقوق بشر امروز یک‌شنبه (۱۳میزان) با نشر اعلامیه گفته است: «با ادامه خشونت ها و حملات خونین که در مغایرت کامل با روند جاری گفتگوهای صلح قرار دارد قتل ها و ترور های هدفمند نیز رو به افزایش است.»

این کمیسیون افزوده است که یافته های شان نشان می دهد که تنها در ولایت قندهار در ۷ ماه گذشته (از تاریخ ۳۰ دلو سال ۱۳۹۸ تا ۳۰ سنبله سال جاری) ۱۲۲ غیرنظامی بشمول ۷ زن در ترورهای هدفمند کشته و ۷۲ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر خاطرنشان کرده که یافته های این کمیسیون از سراسر افغانستان نشان می دهد در شش ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۹۴۵ غیرنظامی قربانی ترورهای هدفمند شده که از این میان ۵۳۳ نفر آنان جانباخته و ۴۱۲ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

درخواست مکرر برای کاهش تلفات غیرنظامیان

کمیسیون مستقل حقوق بشر در ادامه بار دیگر از تمامی طرف های جنگ در افغانستان خواسته که با رعایت اصول حقوق بین الملل بشردوستانه، به درخواست های مکرر این نهاد برای کاهش تلفات غیرنظامیان در کشور پاسخ عملی دهند.

این کمیسیون از حکومت نیز خواسته است که برای تامین امنیت بهتر تمامی شهروندان کشور به ویژه اقلیت های مذهبی، عالمان دین، مدافعان حقوق بشر و فعالان مدنی، اقدام های عملی، نتیجه بخش و دوامدار انجام دهد.

افزایش ترورهای هدفمند

این در حالی است که در این اواخر در سراسر افغانستان به خصوص کابل پایتخت ترورهای هدفمند افزایش یافته است که در آخرین موارد آن شب گذشته شهردار میدان وردک از یک سوء قصد جان سالم بدر برد و نیز کابل صبح امروز گواه دو حمله هدفمند بود.

براساس گفته های سخنگوی پولیس کابل حوالی ساعت ۰۷:۴۷ دقیقه صبح امروز در مربوطات حوزه شانزدهم ساحه تانک چکری، دو تن از کارمندان دولت توسط افراد ناشناس ترور شدند و در رویداد دیگر حوالی ساعت ۸:۱۰ صبح امروز یک‌‌شنبه در مربوطات حوزه هشتم ساحه هیوادوال موتر حامل حمدالله ارباب عضو کمیسیون دسترسی به اطلاعات هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفت که به خود او آسیب نرسیده اما راننده اش جانباخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان