جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

فصل سرما نزدیک است؛ با این معجون خانگی سیستم ایمنی تان را تقویت کنید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

از قدیم‌الایام ادویه‌ها نه فقط به دلیل عطر و طعم بلکه به دلیل مزایای زیادی که دارند مورد استفاده بوده‌اند. اگر ادویه‌ها در حد متعادل ​​مصرف شوند، با حداقل عوارض جانبی، می‌توانند برای سیستم ایمنی‌تان شگفتی بیافرینند.

فصل سرما نزدیک است و با توجه به پاندمی موجود و بیماری‌هایی که سرما با خود به همراه دارد، تقویت سیستم ایمنی عاقلانه به نظر می‌رسد. البته که مصونیت در برابر بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی در یک روز ایجاد نمی‌شود. شما باید هر روز روی آن کار کنید، انتخاب‌های عاقلانه، رژیم غذایی مفید و یک سبک زندگی سالم داشته باشید تا سیستم دفاعی بدن‌تان را برای مبارزه با بیماری‌های فصلی آماده کنید. برخی از مواد اولیه که در آشپزخانه‌مان داریم نیز ممکن است کمک‌کننده باشند.

مطلب مرتبط: ۸ ادویه که خواص ضد سرطانی دارند

معجون تقویت کننده سیستم ایمنی

زردچوبه به دلیل مزایای درمانی که دارد، مشهور است. ثابت شده که ترکیب فعال موجود در این ادویه به نام کورکومین دارای توان بالایی برای مقابله با عفونت‌های مزمن است. خواص ضد التهابی این ادویه نیز در مدیریت علائم و مشکلات مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

یکی دیگر از ادویه‌های فوق‌العاده فلفل سیاه است که خواص ضد باکتری و ضد التهابی فراوانی دارد و بدن را در برابر باکتری‌های بیماری‌زا مقاوم نگه می‌دارد.

علاوه بر ادویه‌ها، برخی از سبزیجات نیز دارای خواص تقویت کننده ایمنی هستند. به عنوان مثال زردک مملو از ویتامین‌های ضروری است و همچنین یکی از بهترین منابع بتاکاروتن محسوب می‌شود، نوعی آنتی‌اکسیدان قوی برای مقابله با آسیب رادیکال‌های آزاد، که به نوبه خود می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.

مطلب مرتبط: ۶ اشتباه که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند

مواد لازم برای تهیه معجون تقویت‌کننده سیستم ایمنی:

– ۱ زردک

– مقدار کمی زردچوبه

– ۱ قاشق چایخوری پودر مرچ سیاه (فلفل سیاه)

– آب، ۳/۱ لیوان

طرز تهیه معجون تقویت‌کننده سیستم ایمنی:

– همه مواد را داخل دستگاه بلندر بریزید. خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکدست و صافی به دست بیاید.

– این معجون مغذی را صبح‌ها بنوشید تا بیشترین بهره را ببرید. دقت کنید که در مصرف این ترکیب اعتدال را رعایت می‌کنید.

* نکته: اگر دارویی مصرف می‌کنید یا دچار بیماری و اختلالی هستید، حتما قبل از انجام هرگونه درمان خانگی با پزشک‌تان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان