افزایش خشونت ها؛ در دوهفته گذشته ۲۱۰ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند

توسطفریدون حسنی

مهر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

همزمان با مذاکرات بین الافغانی وزارت داخله می گوید خشونت ها در افغانستان افزایش یافته و در دو هفته گذشته ۲۱۰ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله امروز شنبه (۱۲میزان) گفته است که گروه طالبان در دو هفته گذشته بیش از ۶۵۰ حمله تهاجمی انجام داده و ۸۶ ماین را جاسازی و منفجر کرده‌اند.

آرین افزوده در این حملات و انفجارهای گروه طالبان ۲۱۰ تن از غیرنظامیان کشته و یا زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله افزود که نیروهای امنیتی در پاسخ به حملات طالبان تلفات سنگینی را بر این گروه وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله در مورد تلفات نیروهای امنیتی و گروه طالبان در این دو هفته گذشته چیزی نگفته است.

افزایش حملات طالبان

در همین حال اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان که به تازگی به ولایت های شمال افغانستان رفته در ولایت فاریاب، گفته است که سطح خشونت ها بالا است.

او از طالبان خواست که خشونت‌های شان را کاهش دهند.

میلر تاکید کرده: «ما در رابطه با خشونت ها گفتگو کردیم. ما در باره خشونت ها می دانیم و این واقعاً در باره نیروهای امنیتی افغان است که از مردم افغانستان محافظت می کنند. اما همه باید این را بدانیم که سطح خشونت ها بسیار بالا است و طالبان باید خشونت های شان را کاهش دهند.»

این اظهارات در حالی بیان می شود که در آخرین مورد خشونت ها امروز دوشنبه مرکز ولسوالی شینواری ولایت ننگرهار گواه انفجار موتر بمب بوده که در آن بر اساس معلومات ابتدایی تاکنون ۱۵ تن کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده اند.

این در حالی است که از سه هفته به این سو مذاکرات بین هیأت دولت و طالبان در قطر جریان دارد. هرچند این مذاکرات به دلیل اختلافات تاکنون به نتیجه ای نرسیده است اما تیم مذاکره کننده حکومت آتش بش و کاهش خشونت ها را از اجندای نخستین نشست رسمی این مذاکره عنوان می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *