جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

درمان خانگی تب: ۷ راهکار ساده برای پایین آوردن تب

درمان خانگی تب
خواندن 3 دقیقه
2.3
(3)

تغییر فصل و سرد شدن هوا اغلب با تب و سرماخوردگی همراه است. بیشتر افراد به محض اینکه کوچک‌ترین تغییری در فصل ایجاد شود بیمار می‌شوند. افزایش دمای بدن، بدن درد و سر درد از جمله علائم شایع سرماخوردگی هستند. و اگر قبلاً نمی‌دانستید، تب در واقع یکی از راه‌های مقابله بدن با عفونت است. اما هیچ کس دوست ندارد کل روز را روی تخت بگذراند. بنابراین، در این نوشتار چند درمان خانگی تب را خواهیم دید.

۱. حمام کنید

حمام کردن در آب ولرم برای پایین آوردن تب و دمای بدن بسیار موثر است. سعی نکنید با حمام کردن در آب سرد تب‌تان را پایین بیاورید. با غوطه‌ور شدن در آب سرد درون بدن‌تان در واقع گرم‌تر می‌شود.

۲. چای زنجبیل داغ بنوشید

نوشیدن یک فنجان چای گرم زنجبیل در مواقعی که دچار تب شده‌اید، بسیار موثر است. برای تهیه چای، نصف قاشق چای خوری ریشه زنجبیل خرد شده را به 1 فنجان آب جوشیده اضافه کنید. بعد از چند دقیقه ترکیب را صاف کنید و بنوشید.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگزار خواهد بود

۳. پایین آوردن تب؛ غذای تند بخورید

غذای پرادویه برای پایین آوردن تب بسیار موثر است. بنابراین می‌توانید مقداری فلفل روی غذاهای‌تان بپاشید. ترکیب اصلی موجود در فلفل به نام کپسایسین باعث تعریق می‌شود و گردش خون را بهبود می‌دهد.

۴. تب را با جوراب مرطوب درمان کنید

پوشیدن جوراب مرطوب نیز به پایین آوردن تب کمک می‌کند. پاها را با آب گرم بشویید. یک جفت جوراب را در آب سرد خیس و آب اضافی‌شان را با فشار خالی کنید. سپس جوراب‌ها را بپوشید و روی آنها، یک جفت جوراب پشمی خشک بپوشید. جوراب مرطوب به شما کمک می‌کند تا از تب خلاص شوید و گردش خون را نیز در بدن‌تان افزایش می‌دهد.

۵. درمان خانگی تب؛ مایعات زیادی بنوشید

زمانی که تب دارید حتما بدن‌تان را هیدراته نگه دارید. حداقل 8 تا 12 لیوان آب در روز بنوشید تا ادرار شما کم رنگ شود. با این کار مایعات و مواد معدنی که بدن‌تان از دست داده، جبران خواهد شد.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد

۶. پایین آوردن تب؛ گشنیز

یک مشت برگ گشنیز را همراه ۳/۱ فنجان آب در دستگاه بلندر (مخلوط‌کن) خوب میکس کنید. دو قاشق چایخوری از این مایع را سه بار در روز بخورید تا تب‌تان پایین بیاید.

۷. سرکه سیب

ماهیت کمی اسیدی سرکه سیب به جذب گرما کمک می‌کند و اثر خنک‌کننده بر بدن دارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن نیز به جبران مواد معدنی از دست‌رفته کمک می‌کند. 2 قاشق چایخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب مخلوط کرده و ترکیب را حداقل دو تا سه بار در روز بنوشید تا نتیجه بگیرید.

* نکته: نظرات بیان شده در این مقاله نباید جایگزین توصیه‌های پزشک تلقی شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان