جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

استقبال ارگ ریاست جمهوری از درخواست آتش بس توسط پارلمان اتحادیه اروپا

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از آن که اتحادیه اروپا با نشر اعلامیه خواهان آتش بس فوری در افغانستان شد صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید افغانستان از این خواست اتحادیه اروپا استقبال می کند.

آقای صدیقی امروز پنج‌شنبه (۱۰میزان) در توییتی گفته است: «جمهوری اسلامی افغانستان شدیداً از خواست پارلمان اروپا برای آتش بس فوری و دائمی و محکومیت خشونت استقبال می کند».

رونالد کوبیا، نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در توییتی نگاشته است که پارلمان اروپا به عنوان دموکراتیک‌ترین پارلمان انتخاب‌شدۀ است و برعلاوۀ درخواست گفتگوهای جامع صلح و آتش‌بس فوری، خشونت‌های جاری در افغانستان را محکوم کرده است.

درخواست آتش بس فوری

در اعلامیه‌ای پارلمان اروپا که ناوقت روز گذشته چهارشنبه، ( ۹ میزان) منتشر شده خشونت‌های هفته‌ی اخیر در افغانستان نکوهش شده و تصریح گردیده تا افغانستان در شرایط حساس کنونی ثبات داخلی داشته باشد.

پارلمان اتحادیه اروپا تاکید کرده: «از تمام جناح‌ها می‌خواهیم که آتش‌بس فوری و دایمی برقرار کنند. نیاز است که عاملان حملات تروریستی اخیر و خشونت مداوم باید پاسخگو باشند».

در اعلامیه از مذاکرات بین‌الافغانی استقبال و گفته شده است که روند صلح جامع، پیش‌شرط پایان‌دادن به کشتار و ویرانی‌ها و ایجاد ثبات، امنیت و صلح می‌باشد.

پارلمان اروپا افزوده که این مذاکرات در مورد پایان کشتار و ویرانی‌های چهل‌ساله‌ی افغانستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این پارلمان خاطرنشان کرده: «پارلمان اروپا بر ضرورت مشارکت در این مذاکرات با مالکیت و رهبری افغان‌ها اصرار می‌ورزد. تمام جناح‌های سیاسی و جامعه مدنی، به شمول نمایندگان زنان، جوانان و اقلیت‌های افغانستان، باید در گفتگوها و تمام مراحل شرکت داشته باشند. برای حفظ احترام به حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و کودکان، لازمی است که همه در افغانستان در طول مذاکرات و در حکومت بعدی احساس نمایندگی کنند».

مذاکرات بین الافغانی

این درحالی است که مذاکرات بین الافغانی به تاریخ ۲۲ سنبله در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شده و از آن زمان تاکنون که قریب به ۱۹ روز می گذرد گروه‌های تماس هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان و گروه طالبان نتوانسته‌اند روی طرزالعمل رفتاری در جریان مذاکرات صلح، به توافق نهایی دست‌یابند.

با طولانی‌شدن این موضوع، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان وارد دوحه شده است.

همزمان با این گروه طالبان حملات شان بر بخش های از افغانستان را افزایش داده اند و در تازه ترین موارد آن شب گذشته یک پاسگاه نیروهای امنیتی را در ولایت هلمند آماج موتر بمب قرار دادند که در نتیجه ان ۹ تن بشمول غیر نظامیان کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان