کندی در روند مذاکرات بین الافغانی؛ خلیلزاد عازم دوحه شد

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با گذشت نزدیک به ۱۸ روز از آغاز مذاکرات بین الافغانی و عدم توفق بر موارد اختلافی برای نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات میان تیم حکومت و طالبان زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که عازم دوحه شده است.

 آقای خلیلزاد ناوقت شب گذشته (۸میزان) در توییتی نگاشته است: «دوباره به دوحه و منطقه می روم تا با شرکاء در مورد مذاکرات صلح به مالکیت و رهبری افغانان و دورنمای توسعه اتصال منطقه‌‌ای، تجارت و انکشاف پیوسته به صلح، ملاقات کنم.»

خلیلزاد افزوده که افغانها و جامعه جهانی به دقت «می‌نگرند» و انتظار دارند که مذاکرات به سوی تهیه یک نقشه برای آینده سیاسی افغانستان و یک آتش بس دایمی و همه جانبه پیشرفت کند.

از سوی هم وزارت خارجه امریکا گفته است که این دور سفر زلمی خلیل‌زاد در بیست‌ونهم سپامتبر آغاز شده و قرار است خلیل‌زاد در جریان این سفر با تیم‌های مذاکره‌کننده در دوحه دیدار کند تا حمایت امریکا را از توافقی که به جنگ چهل ساله در افغانستان پایان می‌دهد، اعلام کند.

مذاکرات بین الافغانی

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۲۲ سنبله در دوحه آغاز شد و تاکنون که نزدیک ۱۸ روز از آغاز آن می گذرد اما هنوز تیم مذاکراتی دو طرف موفق به نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات نشده اند.

در نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات دو مورد اختلافی وجود دارد که هنوز تیم های مذاکراتی در مورد آن توافق نکرده اند.

همزمان با این عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی که در جریان سفرش به پاکستان در اسلام‌آباد به سر می‌برد گفته است که مذاکرات دوحه به کندی پیش می‌رود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *