با اعمال این ۱۰ تغییر کوچک، کیفیت زندگی تان را بهبود بدهید

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۸, ۱۳۹۹

نهادینه کردن عادات خوب می‌تواند تاثیر شگرفی بر کیفیت زندگی ما داشته باشد. برخی می‌گویند یک دوره 21 روزه برای کسب عادات جدید و پایبندی به آنها کافی است. این نوشتار فهرستی از ۱۰ تغییر کوچک است که با تبدیل آنها به عادت، کیفیت زندگی‌تان را بهبود خواهید داد.

‍۱. قانون آب را فراموش نکنید

اولین لیوان آب که صبح بعد از باز کردن چشم‌ها می‌نوشید، بعد از چند ساعت خواب طراوت و انرژی به بدن‌تان می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۷ عادت صبحگاهی که روزتان را خراب می کند

۲. اولویت‌ها را در فهرست کارهای‌تان مشخص کنید

اول روز، ‌مهم‌ترین یا سخت‌ترین کار را انجام بدهید. بزرگ‌ترین مزیت این کار کسب حس مثبت و نوعی پاداش روانشناختیِ ناشی از انجام کاری است که تمایلی به انجام آن نداشته‌اید.

۳. بنفش را به سبزها اضافه کنید

به شدت توصیه می‌شود که سبزیجات بنفش رنگ را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. مثلا، آب چغندر و چغندر غنی از ویتامین‌های گروه B و آنتی‌اکسیدان هستند. آنها به بهبود تمرکز، سلامت عروق مغز، خونرسانی و بهبود سطح اکسیژن کمک می‌کنند.

۴. هر زمانی که می‌توانید لبخند بزنید

مطابق نظریه ارتباط بین حالات عاطفی و حالت چهره،‌ خلق و خو و سلامتی ما هنگام لبخند زدن بهتر می‌شود، حتی اگر این لبخند مصنوعی باشد. در واقع لبخند زدن بر تولید اندورفین، هورمون شادی آور، در مغز ما تأثیر می‌گذارد.

۶. ویتامین D بیشتری دریافت کنید

تحقیقات نشان می‌دهند انواع مختلف افسردگی، اختلالات عاطفی فصلی و بی‌خوابی می‌توانند نتیجه مستقیم کمبود ویتامین D باشند. وقتی پوست ما نور خورشید را می‌گیرد، تولید ویتامین D را شروع می‌کند. و هنگامی که چشم خورشید را می‌بیند، بدن تولید سروتونین – یکی دیگر از هورمون‌های شادی- را شروع می‌کند.

۷. مغزتان را تقویت کنید

هرچه بیشتر مغز را آموزش دهیم، عملکرد بهتری دارد. آموزش شناختی مغز مبتنی بر این ایده است که وظایف و چالش‌های جدید، توانایی مغز را افزایش می‌دهند. تفکر منطقی، مهارت یادگیری، حافظه، توانایی توجه، تمرکز و سرعت تفکر همه با آموزش منظم بهبود می‌یابند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۸. افکارتان را اسکن کنید

فضاهای اجتماعی ما پر از حوادث ناراحت‌کننده، تجربیات منفی و افکار آزاردهنده هستند. اما می‌توانیم (و باید) هرچه به ذهن‌مان می‌رسد را اسکن کنیم.

هر وقت فکری به سرتان زد، آن را اسکن کنید و ببینید مثبت است یا بی ارزش. تفکر منفی اتلاف توان فکری ماست!

۹. آروماتراپی را امتحان کنید

عطر و بوها اثرات مثبت زیادی دارند از افزایش انگیزه و انرژی گرفته تا القاء آرامش. با کمی تحقیق روغن معطر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و از آن در فضای خانه و محله کار استفاده کنید.

مطلب مرتبط: آروماتراپی (رایحه درمانی) چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

۱۰. کیفیت خواب‌تان را بهبود بدهید

عوامل مختلفی خواب را بهبود می‌دهند. مثلا هوای اتاق باید از قبل عوض شود. پرده‌ها باید پوشیده شوند زیرا ملاتونین، هورمون خواب، فقط در تاریکی کامل تولید می‌شود. اما مهم‌ترین نکته رفع عوامل موثر در بی‌خوابی مزمن است چرا که این مشکل بر سلامت روحی و جسمی ما اثرات منفی فراوان دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *