جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سفر رییس شورای مصالحه ملی به پاکستان؛ عبدالله در صحن وزارت خارجه پاکستان نهال یادگاری شاند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی که امروز در رأس یک هیئت بلند پایه دولتی افغانستان به اسلام آباد رفته است همزمان با دیدار با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در صحن وزارت خارجه آن کشور نهال یادگاری شاند.

عبدالله عبدالله که صبح امروز دوشنبه (۷میزان) در یک سفر سه‌روزه کابل را به قصد پاکستان ترک کرده بود به اسلام‌آباد رسیده و در میدان هوایی «نورخان» از سوی عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور تجارت و سرمایه‌گذاری، محمد صادق خان نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان، شارژدافیر سفارت و دیپلوماتان افغانستان استقبال شده است.

رییس شورای مصالحه در این سفر سه روزه به پاکستان با مقامات ارشد آن کشور در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کند.

عبدالله قرار است روز سه‌شنبه با عمران‌ خان نخست‌وزیر و قمرجاوید باجواه، رییس ستاد ارتش پاکستان نیز دیدار و گفتگو کند.

عبدالله عبدالله را در این سفر معاونان شورای عالی مصالحه ملی، مشاوران و شماری دیگر همراهی می‌کنند.

فصل جدید روابط افغانستان و پاکستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که شاه محمود قریشی وزیر خارجه این کشور در ساعت اولیه حضور عبدالله و هیئت همراه اش در پاکستان با او دیدار و گفتگو کرده است.

قریشی در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که این سفر فصل جدید از روابط را با ملت افغانستان تقویت بخشد و درک مشترکی را در روند صلح ایجاد کند.

وزیر خارجه پاکستان بر حمایت قاطع کشورش از روند صلح افغانستان تاکید کرده افزوده: «پاکستان همیشه به این باور بوده که هیچ راه حل نظامی برای جنگ در افغانستان وجود ندارد و تمامی طرف ها را به دستیابی به یک راه حل سیاسی از طریق یک فرایند تحت رهبری افغانستان و متعلق به افغان ها تشویق می کند.»
استقبال ناتو از سفر عبدالله به پاکستان

همزمان با سفر عبدالله به پاکستان نمایندگی پیمان ناتو در افغانستان در تویتی گفته است که از دیدار عبدالله از پاکستان استقبال می کند.

ناتو افزوده که از تلاش های افغانستان و پاکستان برای تحکیم روابط شان در حمایت از پروسه صلح پشتیبانی می کند و از تمامی متحدین منطقه ای خواهان حمایت طولانی مدت از ثبات افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان