آغاز کمپاین واکسین پولیو در ۱۰ ولایت؛ حدود دومیلیون کودک واکسین می شود

توسطفریدون حسنی

مهر ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۸, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در همکاری با شرکای صحی اش کمپاین واکسین پولیو را در ۱۰ ولایت کشور به هدف واکسین حدود دو میلیون کودک برای پنج روز آغاز کرده است.

وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (۷میزان) در اعلامیه ای گفته است‌ این کمپاین در ۱۱۲ ولسوالی در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، لوگر، میدان وردک، پروان، قندز، بغلان و نورستان از امروز آغاز شده است.

این وزارت افزوده که هدف از راه اندازی این کمپاین واکسین حدود ۲ میلیون طفل زیر سن پنج سال در مقابل ویروس پولیو است و برای پنج روز ادامه می یابد.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه راه اندازی این کمپاین را در راستای مبارزه با ویروس پولیو مهم خوانده تاکید کرده: «ویروس وحشی پولیو یک تهدید جدی برای صحت و سلامت اطفال ما می باشد. خوشبختانه در مقابل این ویروس واکسین بسیار موثر و مصئون وجود دارد که توسط کارکنان رضاکار صحی ما به صورت رایگان برای اطفال به خاطر محافظت و مصئونیت آنان تطبیق می‌گردد.»

عثمانی از تمامی خانواده ها خواسته است تا ویروس پولیو را مانند ویروس کرونا جدی بگیرند و اطفال شان را در هر دور کمپاین واکسین کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت راه اندازی کمپاین واکسین پولیو به صورت خانه به خانه یگانه راه است که می‌توان به هدف محو پولیو موثر واقع شود.

ثبت ۴۷ مورد پولیو در افغانستان

همزمان با شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن کمپاین واکسین پولیو در افغانستان شمار واقعات مثبت این ویروس افزایش یافته که بر اساس معلومات وزارت صحت از آغاز سال روان میلادی تا اکنون ۴۷ مورد در کشور به ثبت رسیده است.

بیشترین واقعات مثبت ویروس پولیو در جنوب افغانستان ثبت شده که شمار آن به ۳۳ مورد می رسد، ۷ مورد پولیو حوزه غرب، ۳ مورد آن در حوزه جنوب شرق، ۲ مورد آن از حوزه شرق و در حوزه شمال یک و شمال شرق هرکدام یک مورد تاکنون گزارش شده است.

مسوولان در وزارت صحت عامه دلیل افزایش واقعات پولیو را عدم راه اندازی کمپاین این ویروس در جریان شیوع ویروس کرونا خوانده و گفته اند که هر سال سه کمپین سراسری و ۶ کمپین فرعی واکسین پولیو در ۳۴ ولایت افغانستان راه اندازی می شد اما در سال روان کمپاین اولی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *