جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پاکستان در محوریت صلح افغانستان؛ عبدالله به اسلام آباد و عمران خان به کابل سفر می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با جریان مذاکرات بین الافغانی در قطر رییس جمهور غنی در گفتگوی تلیفونی با عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن صحبت در مورد پیشرفت‌های اخیر در مذاکرات بین الافغانی از او دعوت کرده به کابل سفر کند.

ارگ ریاست جمهوری شب‌گذشته (۴میزان) با نشر اعلامیه گفته است که رییس جمهور غنی و عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلیفونی در خصوص روابط میان دو کشور، پروسه صلح و برقراری آتش بس در افغانستان گفتگو کرده اند.

ارگ ریاست جمهوری افزوده که در این گفتگوی تلیفونی، ريیس جمهور غنی بر برقراری آتش بس تاکید کرده و از نخست وزیر پاکستان بخاطر سفر رسمی به افغانستان، دعوت کرده است.

در اعلامیه ارگ آمده است که عمران خان نخست وزیر پاکستان در این تماس تیلفونی تاکید کرده که از آتش بس در افغانستان حمایت می کند و نیز در آینده نزدیک به کابل سفر خواهد کرد.

سفر عبدالله به اسلام آباد

از سوی هم قرار است عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز دوشنبه هفته جاری به اسلام‌آباد برود و در آنجا با مقامات پاکستان در مورد تحولات اخیر در پروسه صلح افغانستان گفتگو کنند.

ریاست شورای عالی مصالحه ملی هدف از این سفر آقای عبدالله را تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی و جلب همکاری‌های کشورهای منطقه از پروسه صلح افغانستان عنوان کرده است.

این در حالی است که نقش پاکستان در روند صلح افغانستان مهم خوانده می‌شود و زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در هر دور از سفرهایش برای تسهیل روند صلح افغانستان از آغاز تاکنون به اسلام آباد سفر کرده و با مقامات آن کشور برای تامین صلح در افغانستان رایزنی کرده است.

هرچند حکومت افغانستان بارها پاکستان را به پناه دادن به طالبان و عدم صداقت این کشور در روند صلح افغانستان متهم کرده اما به نظر می رسد که حکومت افغانستان در این مرحله خواهان همکاری بیشتر پاکستان در روند صلح افغانستان است.

مذاکرات بین الافغانی صلح

مذاکرات بین الافغانی صلح که به تاریخ ۲۲ سنبله در شهر دوحه قطر میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان آغاز شده است با گذشت نزدیک به ۱۵روز هنوز دوطرف نتوانسته اند به نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات به دلیل اختلاف نظرها دست یابند.

به تازگی یکی اعضای مذاکره کننده حکومت به رسانه ها گفته است که در روند نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات پیشرفت ها صورت گرفته است و به زودی طرزالعمل مذاکرات نهایی می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان