جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

این ترکیب ساده از طب آیورودا، درمان بی نظیر سرفه خشک است

خواندن 2 دقیقه
5
(1)

فصل سرما نزدیک است و کم کم باید برای عوارضی که با خود به همراه دارد آماده شویم! بیایید بپذیریم که در فصل سرما و سرماخوردگی هیچ چیز آزاردهنده‌تر از سرفه خشک وجود ندارد. سرفه خشک مداوم نه تنها می‌تواند باعث تحریک گلو شود بلکه عملکرد روزانه‌مان را نیز با اختلال مواجه می‌کند. البته لازم به ذکر است که سرفه خشک همیشه به دلیل تغییر فصل نیست، آلرژی‌زاهای محیطی، آلاینده‌ها یا سموم نیز می‌توانند مجرای تنفسی ما را تحریک کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان قطعی سرفه که بسیار موثر هستند

بسیاری از مردم برای تسکین سرفه، داروهای بدون نسخه را مصرف می‌کنند، اما برخی از درمان‌های خانگی طبیعی نیز می‌توانند دفعات سرفه خشک را کاهش و گلودرد شما را بهبود بدهند.

ترکیب خانگی آیورودا برای درمان سرفه خشک

مطابق با طب آیورودا، چای ریحان می‌تواند به تسکین سرفه خشک کمک زیادی کند. از ریحان در بسیاری از داروهای آیورودا استفاده می‌شود. این گیاه مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد است. برگ‌های ریحان همچنین برونشیت آلرژیک، آسم و سایر بیماری‌های ریوی را تسکین می‌دهد. نوشیدن روزانه چای ریحان (به ویژه در فصل زمستان) می‌تواند از تیرگی زیر چشم، آکنه، راش و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کند. گذشته از همه اینها، ریحان سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین K است که می‌تواند از اندام‌ها و بافت‌ها در برابر فشارهای شیمیایی و فیزیکی محافظت کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی؛ ۹ روش مفید برای درمان سردرد

طرز تهیه ترکیب خانگی ریحان برای درمان سرفه خشک

مواد لازم:

– ۷ تا ۱۰ برگ ریحان

– ۲ تا ۳ میخک

– ۲ تا ۳ دانه هل

– حدود ۴۰۰ میلی‌لیتر آب

– عسل (اختیاری)

طرز تهیه:

آب را روی حرارت بالا قرار بدهید و برگ‌های ریحان، میخک و هل را به آن اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت 5-7 دقیقه بجوشد. بعد از گذشت این زمان، ظرف را از روی شعله برداشته و چای را در یک فنجان صاف کنید. برای بهبود طعم و مزه این چای می‌توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. چای حاصل را به عنوان درمان موثر سرفه خشک بنوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان