۴ آموزه اخلاقی که باید از کودکی به فرزندتان بیاموزید

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۲, ۱۳۹۹

این یک واقعیت اثبات‌شده است که بچه‌ها آنچه را می‌بینند و مشاهده می‌کنند، یاد می‌گیرند. ذهن جوان آنها مانند خاک رس است که می‌تواند به هر روشی که می‌خواهید شکل بگیرد. به همین دلیل ضروری است که از همان ابتدا برخی عادت‌های خوب و لازم را در کودک‌تان ایجاد کنید. می‌توانید در مورد اهمیت برخی کارها برای شان بگویید و در مورد یک آدم خوب بودن برای‌شان سخنرانی کنید. اما سریع‌ترین راه این است که خودتان همان کارها را انجام دهید. در اینجا ۴ آموزه می‌بینید که باید از کودکی به فرزندتان بیاموزید، اما یادتان باشد که خودتان باید همه این موارد را رعایت کنید و الگوی خوبی برای فرزندتان باشید.

۱. اهمیت شکرگزاری

شمردن نعمت‌ها بهترین راه برای درک اهمیت زندگی است. بابت غذایی که می‌توانید بخورید، داشتن سقفی روی سر و حتی داشتن یک روز خوب شکرگزاری کنید. این کار را به یک مراسم همیشگی در خانه‌تان تبدیل کنید و از کودک‌تان بخواهید که این کار را با شما انجام دهد. یک دفتر شکرگزاری داشته باشید و قبل از خواب هر روز یک ورودی جدید در آن درج کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا با فرزندتان ارتباط برقرار کنید بلکه باعث می شود او قدر روزهایش را بداند.

مطلب مرتبط: ۸ عادت والدینی که کودکان موفق تربیت می کنند

۲. برابری

به بچه‌های خود بیاموزید که باید با هر دو جنس رفتار برابری داشته باشند. شما می‌توانید این کار را با ایجاد چند تغییر در خانه انجام دهید. کارهای خانه را به طور مساوی بین پسر و دخترتان تقسیم کنید. این کار به آنها می‌فهماند که هیچ یک از آنها برتری نسبت به دیگری ندارند و همیشه با آنها به طور برابر برخورد می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که کودک تان بسیار باهوش است

۳. احترام و ادب

اگر زود عصبانی می‌شوید، احتمالا همین حالت را در فرزندتان نیز مشاهده کرده‌اید. به همین ترتیب، نحوه گفتگو و رفتارتان نیز توسط فرزندتان کاپی می‌شود. الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید. با همه اطرافیان مودبانه صحبت کنید، به افراد در هر سنی احترام بگذارید و ببینید که فرزندتان همین کار را انجام می‌دهد. به کودک‌تان یاد بدهید که فقط فروتنی و ماهیت یاری‌رسان اوست که سبب می‌شود همیشه مورد احترام بماند.

مطلب مرتبط: کتاب خواندن برای کودکان؛ ۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

۴. کمک به دیگران

برای یاد دادن کمک به دیگران ضرورتی ندارد که مبالغ هنگفت به خیریه‌ها یا فقرا کمک کنید. کمک کردن در مبالغ کوچک هم نشان می‌دهد که شما برای این کار اهمیت قائل هستید و سهم خود را ادا می‌کنید. حتی می‌توانید آنها را به خانه سالمندان ببرید یا به آنها اجازه بدهید که داوطلبانه در امور خیریه شرکت کنند. این فعالیت‌ها نه تنها به آنها انسانیت را می‌آموزد بلکه این احساس را در آنها القا می‌کند که کاری برای جامعه‌شان انجام داده‌اند.

مطلب مرتبط: ویژه والدین؛ چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *