جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

کاهش وزن با چای سبز: بهترین و بدترین زمان نوشیدن این چای + بهترین شیوه آماده سازی

خواندن 3 دقیقه
3
(2)

اشتباه نیست اگر بگوییم بعد از چای و قهوه، چای سبز پرمصرف‌ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. این چای نه تنها به دلیل خواص کاهش وزن بلکه به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد، محبوبیت زیادی به دست آورده‌است. چای سبز به هضم غذا کمک می‌کند، ایمنی بدن را تقویت می‌کند، ذهن را آرام می‌کند و برای سلامت قلب و عروق و مغز مفید است.

با این حال تصور غلط رایجی در بین مردم وجود دارد و آن اینکه هرچه بیشتر چای سبز بنوشند، کاهش وزن سریع‌تر خواهد بود. اما مهم‌ترین نکته این است زمان نوشیدن چای سبز اهمیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت چای سبز؛ سالم ترین نوشیدنی جهان

بهترین زمان نوشیدن چای سبز

برای بهره‌مندی از حداکثر فواید سلامتی چای سبز، مهم است که در زمان مناسبی آن را بنوشید. مطالعات نشان می‌دهند که بهترین زمان نوشیدن چای سبز صبح و قبل از انجام تمرینات ورزشی است. جایگزینی قهوه با چای سبز بهترین راه برای شروع روز است. چای سبز نیز مانند قهوه حاوی مقداری کافئین و ال-تیانین است. هر دوی آنها می‌توانند به بهبود خلق و خو و افزایش تمرکزتان کمک کنند.

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؛ کدام یک سالم تر است؟

اگر هدف‌تان چربی سوزی است، نوشیدن چای سبز قبل از ورزش بهترین گزینه برای شماست. چندین مطالعه نشان داده‌اند که انجام این کار ممکن است روند چربی سوزی در طول تمرین را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: برای کاهش وزن و تقویت ایمنی، این دو ماده را به چای بزتان اضافه کنید

بدترین زمان نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز بعد از غذا و شب هنگام از همه بدتر است. انواع مختلفی از ترکیبات در چای سبز وجود دارد که می‌توانند با مواد معدنی موجود در غذا پیوند خورده و مانع جذب آنها در بدن شوند. آهن، مس و کروم برخی از مواد معدنی هستند که ممکن است جذب بدن نشوند اگر بلافاصله بعد از غذا چای سبز بنوشید.

مطلب مرتبط: چطور جذب آهن را در بدن افزایش دهیم؟

نوشیدن یک فنجان چای گرم قبل از خواب ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما اینطور نیست زیرا مقدار کافئین موجود در چای سبز می‌تواند خوابیدن را دشوار کند. همچنین ممکن است منجر به اضطراب و فشار خون بالا شود و عصبی‌تان کند.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند؟

مقدار کافئین چای سبز

چای سبز در مقایسه با چای سیاه و قهوه، کافئین کمتری دارد. به طور کلی، 230 میلی‌لیتر چای سبز حاوی 20-45 میلی‌گرم کافئین است.

نحوه تهیه چای سبز

چای سبز سالم است. اما اگر می‌خواهید تأثیرات مثبت چای سبز را به حداکثر برسانید و در عین حال طعم آن را بهتر کنید، به این ترتیب عمل کنید:

آبی که برای چای سبز استفاده می‌کنید نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد. آبی که بین ۷۰-۸۰ درجه باشد بهترین است.

چای سبز نباید بیش از 2-3 دقیقه دم بکشد. زمان کمتر از این باعث می‌شود برگ‌های چای طعم خود را در آب آزاد نکنند و زمان بیشتر، چای را تلخ می‌کند.

افزودن 2 گرم برگ چای به 177 میلی‌لیتر آب نسبت مناسبی برای تهیه یک فنجان چای سالم و خوشمزه است. می‌توانید مقداری برگ نعناع، آبلیمو و یک قاشق چایخوری عسل به چای‌تان اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان