جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دریک ماه گذشته بیش از ۸۱ هزار مهاجر از ایران به افغانستان بازگشته ‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده است که تنها در ماه سنبله سال روان دست‌کم ۸۱ هزار ۵۶۶ مهاجر افغانستان به گونه جبری و داوطلبانه از دو مرز اسلام قلعه و میلک به افغانستان بازگشته اند.

وزارت مهاجرین امروز چهارشنبه (۲میزان) گفته است که بر بنیاد گزارش‌ نمایندگی‌های این وزارت در مرزها، ۸۱ یک هزار ۵۶۶ مهاجر افغانستان تنها از ایران به افغانستان آمده که از این میان ۳۱ هزار و ۳۹۹ تن آنان از مرز میلک ولایت نیمروز و دست‌کم ۵۰ هزار ۲۲۷ تن دیگر آنان از مرز اسلام قلعه ولایت هرات وارد شده اند.

این وزارت افزوده که از مجموع عودت کنندگان ۳۹ هزار و ۴۹۶ تن به گونه اجباری و ۴۱ هزار ۶۸ تن دیگر آنان داوطلبانه کشور میزبان شان را ترک کرده اند که از این میان ۵۸ عودت کننده دارای مدرک پناهندگی است.

به گفته وزارت مهاجرین از این میان سازمان بین المللی مهاجرت و پروگرام غذایی جهان با هماهنگی اداره امور مهاجرین ولایت نیمروز، برای ۲ هزار ۵۳۷ عودت کننده نیازمند در مرز میلک مساعدت‌ غذایی و نقدی کرده است.

وزارت مهاجرین تاکید کرده که مجموع برگشت کنندگان افغانستان در سال جاری از کشورهای میزبان شان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

ورود بیش از ۶۰ هزار مهاجر به افغانستان در ماه گذشته

این در حالی است که وزارت مهاجرین و عودت کنندگان پیش از این گفته بود که در جریان ماه اسد سال جاری دست‌کم ۶۳ هزار و ۵۱۹ پناهجوی افغان به‌گونه داوطلبانه و اجباری از ایران به افغانستان عودت کرده‌اند.

بر اساس آمارها افغانستان اکنون ۶.۵ میلیون نفر مهاجر در جهان دارد که بیشتر از ۵ میلیون آنان در دو کشور ایران و پاکستان مهاجر‌ اند.

آمار وزارت مهاجرین نشان می دهد که در حال حاضر ۲.۵ میلیون مهاجر افغانستان در ایران به سر می برند.

حضور مهاجرین افغانستان در ایران همواره خبرساز بوده است. در یک سال اخیر از نمایش پرچم طالبان گرفته تا آتش سوزی موتر حامل مهاجران از جمله مواردی است که سرخط خبرهای رسانه ها از ایران شده است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان