ادامه حملات طالبان؛ ۱۸ نیروی دولتی در ارزگان و ننگرهار کشته شدند

توسطفریدون حسنی

مهر ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

در ادامه حملات طالبان بر نیروهای دولتی شب گذشته ۱۸ نیروی امنیتی در ولایت های ارزگان و ننگرهار کشته شده اند.

زرگی عبادی سخن‌گوی والی ارزگان امروز سه‌شنبه (۱میزان) به خبرنامه گفت گروه طالبان از سه استقامت بالای ولسوالی گیزاب این ولایت حمله کرده اند.

عبادی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی هم‌اکنون از بخشی از این ولسوالی به مرکز ولسوالی عقب نیشینی تأکتیکی کرده و در مرکز ولسوالی جابجا شده اند.

عبادی افزود که در درگیری اول پنج نیروی امنیتی و در درگیری دوم ۹ نیروی امنیتی کشته شده اند.

شماری از پاسگاه های دیگر نیروهای امنیتی نیز در این ولسوالی عقب نشینی کرده اند اما به دلیل قطع شبکه‌های مخابراتی به‌خاطر تهدیدات طالبان جزئیاتی دقیقی در دست نیست.

سخن‌گوی والی ارزگان تأکید کرد که در جریان این حملات، به جنگ‌جویان طالبان نیز تلفاتی وارد شده است.

از سوی هم عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در توییتی گفته است که گروه طالبان حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز در ساحه «سنگانی سروغوندی»، از مربوطات ولسوالی خوگیانی بالای پاسگاه های نیروهای امنیتی حمله کرده که در نتیجه آن ۴ نیروی دولتی کشته و چهار تن دیگر آنان زخمی شده اند.

خوگیانی افزوده که در جریان این درگیری، هشت جنگ‌جوی طالبان نیز کشته و شش تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۷ هزار حمله تهاجمی از سوی طالبان

در همین حال طارق آرین سخنگوی وزارت داخله امروز سه‌شنبه در نشست خبری گفت که گروه طالبان در شش ماه گذشته  هفت هزار حمله تهاجمی انجام داده و نیز یک هزار و ۱۴۰ ماین جاسازی و منفجر کرده اند.

آرین افزود که همچنان در جریان شش ماه گذشته حدود سه هزار و ۵۰۰ غیرنظامی در کشور در حملات طالبان «کشته و زخمی» شده‌اند.

او خاطرنشان کرد که نیروهای پولیس در شش ماه بیش از ۱۰ هزار مواد انفجاری مربوط به گروه طالبان را کشف و ضبط و یک هزار و ۳۰۰ ماین این گروه را خنثی کرده است.

درخواست مکرر کاهش خشونت ها

این در حالی است که همزمان با آغاز مذاکرات بین الافغانی حملات طالبان بالای نیروهای امنیتی افزایش یافته و رییس جمهور غنی بارها خواهان آتش بس و کاهش خشونت از سوی طالبان شده است.

آقای غنی در اخرین اظهارات اش در مراسم پذیرفتن اعتمادنامه‌ی اندریاس وان برنت، سفیر جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته که تداوم جنگ و خشونت‌های کنونی طالبان، توجیه ندارد و مردم افغانستان خواهان دریافت راه حل سیاسی برای پایان جنگ و خشونت در افغانستان اند.

غنی تاکید کرده که لویه جرگه مشورتی صلح، به هدف کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش بس، تصمیم بزرگی را در مورد رهایی زندانیان طالبان گرفت و اگر خشونت‌ها کاهش نیابد و آتش بس صورت نگیرد، مردم افغانستان نسبت به تعهد طالبان در پروسه‌ی صلح نا امید می‌شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *