جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۵ نشانه که سموم زیادی در بدن تان به دام افتاده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آیا می‌دانستید که ما با همین زنده بودن و نفس کشیدن سموم را در بدن‌مان جمع می‌کنیم؟ البته که فعالیت‌های خاص برخی از آدم‌ها سبب می‌شود که سموم خیلی سریع‌تر در بدن‌شان تجمع بیابد. مصرف الکل، نیکوتین و غذاهای کاملاً فرآوری‌شده منشاءِ بسیاری از سموم بدن ماست.

سموم عملکرد طبیعی بدن ما را مهار می‌کنند. آنها حتی می‌توانند باعث بیماری شوند. با این حال معمولاً سموم منجر به احساس رخوت و سستی می‌شوند.

در این نوشتار با ۵ نشانه که بدن‌مان حجم سنگینی از سموم دارد، آشنا می‌شویم.

مطلب مرتبط: پاکسازی روده؛ با این ترکیب ساده خانگی روده بزرگ را پاکسازی کنید

۱. مشکلات هضم

وقتی سموم در سیستم ما جمع می‌شوند، عملکرد طبیعی دستگاه گوارش به گونه‌ منفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. دستگاه گوارش کارآیی کمتری دارد، که منجر به حذف غیرموثر مواد زائد می‌شود. شایان ذکر است که مشکلات گوارشی دارای اثر سیستمیک بوده و منجر به خستگی و اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود.

مطلب مرتبط: ۶ اشتباه که می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند

۲. مشکلات پوست

آکنه، راش و التهابات پوستی می‌توانند نشانه‌های بیرونی سموم باشند. این امر به ویژه در مورد آکنه صادق است. سایر بیماری‌های پوستی که ممکن است وجود سموم را نشان دهند، عبارتند از پسوریازیس و اگزما.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۳. بوی بد دهان

هرچند مسواک و نخ دندان برای حذف بوی بد دهان مهم است، اما حذف سموم نیز همان‌قدر اهمیت دارد. جالب توجه است که مشکلات گوارشی می‌تواند دلیل بوی بد دهان باشد، همچنین عملکرد غیر طبیعی کبد – به ویژه عدم توانایی این ارگان در دفع سموم از بدن.

مطلب مرتبط: بوی بد دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

۴. افزایش وزن ناخواسته

افزایش وزن غیرمنتظره در صورت وجود سموم زیاد هم ممکن است. اگر مرتباً ورزش می‌کنید و غذای سالم می‌خورید، اما همچنان با افزایش وزن غیر قابل‌توضیح (یا نوسان وزن) مشکل دارید، ممکن است عدم تعادل هورمونی علت آن باشد. عملکرد صحیح سیستم هورمونی می‌تواند بر اثر تجمع سموم، به ویژه در غذاها و محصولات مراقبت شخصی متحملِ اثرات منفی شود.

مطلب مرتبط: ۱۱ نشانه عدم تعادل هورمونی که هر زنی باید بداند

۵. خستگی و کمبود انرژی

اگر هفت ساعت می‌خوابید و هنوز هم برای سپری کردن روزتان مشکل دارید، وجود سموم می‌تواند دلیل آن باشد. این پیامد نتیجه تلاش و تقلای زیادی بدن برای دفع سموم است. برای حفظ تعادل انرژی ضروری است که سطح سموم بدن پایین باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان