جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلزاد حمایت جهانی از تفاهم سیاسی مبتنی بر مذاکرات در افغانستان را فرصت بی نظیر خواند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به اعلامیه شورای امنیت سازمان ملل می گوید حمایت گسترده جهانی از تفاهم سیاسی از طریق مذاکرات و صلح در افغانستان فرصت بی‌نظیر است و از آن باید استفاده شود.

آقای خلیلزاد شب گذشته (۳۰سنبله) در رشته توییت های گفته است که شورای امنیت سازمان ملل اعلامیه را در مورد مذاکرات صلح افغانستان نشر کرده که در آن بر تعهد جامعه جهانی نسبت به «حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و اتحاد ملی» افغانستان تاکید شده است.

خلیلزاد افزوده اعلامیه شورای امنیت از دست یابی به یک تفاهم سیاسی که تمام افغانها را در بر گیرد و منطقه و جامعه جهانی در عمل و روحیه از آن پشتیبانی بتواند، حمایت می‌کند.

او تاکید کرده:‌ «این یک موقع بی‌‌نظیر برای افغانستان است؛ نه تنها اینکه جناح های افغان مستقیماً با هم مذاکره می‌کنند، بلکه آنچنانی که در اعلامیه شورای امنیت تذکر یافته، حمایت گسترده جهانی برای تفاهم سیاسی از طریق مذاکرات و صلح در افغانستان وجود دارد، از این فرصت بی‌نظیر باید استفاده شود.»

تشویق شورای امنیت از مذاکره کننده گان به ایجاد اعتماد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل دو روز قبل در اعلامیه از آغاز مذاکرات بین الافغانی صلح افغانستان در دوحه قطر استقبال کرده بر تعهد این شورا به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان تأکید کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل در اعلامیه خود بر یک صلح پایدار تنها از طریق یک روند صلح جامع و همه جانبه به رهبری افغانستان که هدف آن آتش بس دائمی و همچنین یک توافق سیاسی فراگیر برای پایان دادن به درگیری است تاکید کرده، مذاکره کننده گان را به ادامه پیگیری اقدامات ایجاد اعتماد از جمله کاهش خشونت و ادامه حسن نیت تشویق کرده است.

این در حالی مطرح شده است که مذاکرات بین الافغانی افغانستان وارد نهمین روز خود شده است به گفته وزارت دولت در امور صلح مذاکرات بین الافغانی آغاز خوب داشته، نشست عمومی دو هیئت و گروه های تماس میان دوطرف انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

ناجیه انوری دو شب قبل در پیامی گفته بود که کار روی «طرزالعمل جلسات» جریان دارد و تفاوت دیدگاه ها در دوطرف مذاکرات ایجاب وقت بیشتر برای بحث روی این سند «بنیادی» را می کند تا به نقطه مشترک برسند و این سند بتواند جریان مذاکرات را به پیش ببرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان