جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

از سندروم خودآبجوسازی تا افسردگی؛ ۷ عارضه عجیبی که ناشی از روده ناسالم هستند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

میکروبیوم روده یک اکوسیستم پیچیده است که از میلیاردها میکروارگانیسم تشکیل شده‌است. وقتی فلور روده در وضعیت خوبی قرار دارد، سلامت روده و همین‌طور سلامت کلی‌تان نیز درحالت بهینه است. اما وقتی مشکلات روده دارید، ممکن است اتفاقات عجیب و غریبی را تجربه کنید.

۱. روده ناسالم؛ سندرم خودآبجوسازی

احتمالا عجیب‌ترین عارضه جانبی روده ناسالم همین است. سندروم خودآبجوسازی ناشی از میکروبیوتای روده است که کربوهیدرات را به اتانول تخمیر می‌کند. این روند سبب می‌شود که فرد بدون خوردن الکل مستی را تجربه کند.

مطلب مرتبط: پاکسازی روده؛ با این ترکیب ساده خانگی روده بزرگ را پاکسازی کنید

۲. بوی بدن دهان

درست همان‌طوری که برخی باکتری‌های روی زبان می‌توانند بوی بدی ایجاد کنند، انواع دیگری از میکروب‌های مضر درون روده نیز سبب بوی بد دهان می‌شوند.

مطلب مرتبط: بوی بد دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

۳. روده ناسالم؛ میل به خوردن شیرینی‌جات

اگر عدم تعادل در فلور روده داشته باشید، ممکن است حجم میکروب‌های مضر بیش از حد باشد. و برخی از این میکروارگانیسم‌های مزاحم یا قارچ‌ها برای زنده ماندن به قند وابسته هستند. آنها برای به دست آوردن قند مورد نیازشان، میل شما به شیرینی‌جات را تحریک می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ غذا که بعد از خوردن شان باز هم گرسنه خواهید بود

۴. بی‌خوابی

حتی بی‌خوابی هم می‌تواند حاصل مشکلات روده باشد، به این دلیل که مطابق با مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷، میکروبیوم روده با ساعت زیستی بدن که خواب را تنظیم می‌کند، ارتباط دارد. به علاوه استرس که از عوامل اصلی مشکلات خواب است می‌تواند میکروب‌های روده را با مشکل مواجه و التهاب ایجاد کند. پیامد چنین روندی به هم ریختن ساعت زیستی بدن و بروز اختلالات خواب است.

مطلب مرتبط: از درمان بی خوابی تا رفع اضطراب؛ ۸ کاربرد بی نظیر عسل

۵. روده ناسالم؛ مشکلات روح و روان

آنچه در روده‌تان رخ می‌دهد مستقیما با آنچه در سرتان جریان دارد، مرتبط است. محورِ –روده-مغز به همین تعامل بین میکروبیوم روده و سیستم عصبی اشاره دارد.

بنابراین اگر افسرده هستید، روده‌تان هم می‌تواند مقصر باشد! بر اساس یک مرور مطالعاتی در سپتمبر ۲۰۱۷، تغییرات در فلور روده می‌تواند احساس اضطراب یا افسردگی ایجاد کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته ناگفته از افسردگی که روانشناسان دوست دارند همه بدانند

۶. ضعف سیستم ایمنی

باکتری‌های مفید روده می‌توانند به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کنند. اما وقتی تعادل در میکروبیوم روده از بین برود، بدن در معرض بیماری‌ها قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: ۶ اشتباه که می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند

۷. روده ناسالم؛ مشکلات پوست

سلامت و زیبایی پوست نیز با روده ارتباط دارد. روده در یک حالت متعادل کمک می‌کند تا از عفونت و بیماری دور بمانید. اما هنگامی که عملکرد روده بهینه نباشد، پوست می‌تواند اولین جایی باشد که علائمی را نشان می‌دهد.

یافته‌های اولیه نشان می‌دهند که عدم تعادل باکتری‌های روده می‌تواند واکنش التهابی بدن را فعال و باعث برز پسوریازیس، اگزما و آکنه شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان