ادامه جنگ در ولسوالی یحیی‌خیل پکتیکا؛ آمر امنیت فرماندهی پولیس این ولایت کشته شد

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

در ادامه افزایش حملات طالبان در جریان مذاکرات بین الافغانی وزارت داخله تایید کرده است که محمدآصف توخی آمر امنیت فرماندهی پولیس پکتیکا کشته شده است.

وزارت داخله امروز شنبه (۲۹سنبله) با نشر اعلامیه گفته است که آقای توخی آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت پکتیکا حوالی ساعت ۹:۵۰ امروز هنگامی که جهت کمک به پرسونل امنیتی و دفع تحرکات تهاجمی طالبان به سوی ولسوالی یحی‌خیل در حرکت بود، در اثر انفجار ماین کنار جاده‌ی طالبان کشته شده است.

وزارت داخله آقای توخی را یک افسر میهن دوست، شجاع و از کدرهای کارآزموده نظامی خوانده افزوده است که جاسازی ماین‌های کنارجاده نشانه‌ی ضعف و ناتوانی طالبان است.

وزارت داخله هشدار داده است که این «جنایت تروریستان» را بی پاسخ نمی گذارد.

آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت پکتیکا در انفجار ماین جان باخت. وزارت امور داخله می‌گوید که این رویداد صبح امروز هنگامی رخ داده که محمدآصف توخی، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت پکتیکا به طرف ولسوالی یحیا‌خیل این ولایت در حرکت بوده است.

ادامه درگیری در ولسوالی یحیی‌خیل پکتیکا

از سوی هم شاه محمود آرین سخنگوی فرماندهی پولیس پکتیکا به خبرنامه گفت گروه طالبان بر بخش های از ولسوالی یحیی‌خیل این ولایت صبح امروز حملات تهاجمی شان را آغاز کرده اند.

آرین افزود که نیروهای کمکی به فرماندهی آمر امنیت این ولایت و فرمانده قطعات خاص پولیس که برای کمک به نیروهای درگیر جنگ عازم ساحه بودند در منطقه «اته خونه» ولسوالی یحیی‌خیل با ماین کنار جاده ای برخورد کرده اند که در نتیجه آن سه تن از نیروهای امنیتی کشته و دو تن زخمی شده اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس پکتیکا در مورد هویت کشته شدگان این رویداد چیزی نگفت اما تاکید کرد که نیروهای هوایی به ساحه رسیده و تا کنون دها جنگجوی طالبان نیز کشته شده اند.

به گفته او درگیری همچنان در این ولسوالی ادامه دارد.

گروه طالبان با پذیرفتن مسوولیت این رویداد ادعا کرده اند که در انفجار ماین کنار جاده ای که از سوی انان کار گذاری شده بود آمر امنیت و فرمانده قطعه خاص پولیس کشته شده اند.

این در حالی است که گروه طالبان در جریان مذاکرات بین الافغانی حملات شان را در نقاط مختلف افغانستان افزایش داده و صبح امروز یک فرمانده نیروهای خیزیش مردمی را در ولایت بلخ نیز آماج انفجار موتر بمب قرار داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *