جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تحویل چهار فروند هواپیما A29 به افغانستان/ خالد: در صورت خروج نیروهای ناتو آماده دفاع مستقلانه هستیم!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی در مراسم تحویل‌گیری چهار فروند هواپیمای جنگی «ای ۲۹» کمک شده از مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، با شاره به گزارش‌های خروج نیروهای ناتو از افغانستان، اطمینان داد که نیروهای امنیتی توانایی و آمادگی دفاع مستقلانه از «وجب وجب خاک افغانستان» را دارد.

در این مراسم که امروز پنج‌شنبه (۲۷سنبله) در کابل برگزار شده بود، سرپرست وزارت دفاع ضمن قدردانی از پیمان ناتو و سایر کشورهای که در تجهیز و تعلیم نیروهای امنیتی افغانستان سهم گرفته اند، گفت که کمک این چهار فروند هواپیما در شرایط خاص صورت گرفته، پیام دارد. پیام آن این است که ناتو به تعهدات به نیروهای امنیتی افغانستان پای‌بند است.

خالد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در قطر را شروع خوب خوانده، ابراز امیدواری کرد که تیم مذاکراتی دو طرف به زودی به یک نتیجه خوب برسند.

سرپرست وزارت دفاع افزود همزمان با آغاز مذاکرات، جنگ نیز افزایش یافته که این شاید به دلیل امتیازگیری در میز مذاکرات باشد.

او تاکید کرد که هیچ تعرض از سوی دولت صورت نگرفته است. طالبان با وجودی که هیچ دستاورد نداشته، آمار تلفات آنها ۳ برار تلفات نیروهای دولتی است. اما برای اینکه صدمه به مذاکرات بین الافغانی وارد نشود شماری از رویداد ها مطبوعاتی نشده است.

خالد با بیان اینکه خواست رهبری دولت و مردم افغانستان رسیدن صلح است: تاکید کرد: «به صراحت می گویم که اگر دشمن به این فکر باشد که به زور می تواند همه چی را تسخیر کند، خواب است و خیال است و مهال است و جنون، ما تا آخرین دَم از وجب وجب این خاک دفاع می کنیم و تمام توانای هایش هم وجود دارد.»

 او خاطرنشان کرد: «این خواب را دشمن از مغزش بکشد که به فرمایش پنجاب، اردوی افغانستان را مثل یک بار شاهد حادثه بد بودیم، می‌تواند از بین ببرد».

سرپرست وزارت دفاع اضافه کرد با تمام نیرو از مذاکرات بین الافغانی با حفظ تمام ارزش‌ها دو دهه گذشته دفاع می‌کند. به گفته او زمان آن گذشته که زنان افغان در بازار کوچه و استدیوم شلاق بخورند.

تحویل چهار فروند هواپیما A29 به افغانستان

مأموریت حمایت قاطع در افغانستان چهار هواپیمای جنگی «ای- ۲۹» سوپرتوکانو تازه را به نیروهای هوایی ارتش تحویل داده است، نمایندگان ناتو نیز در مراسم امروز از افزایش توانایی‌های نیروهای امنیتی افغانستان اظهار خرسندی کردند و گفتند اکنون این نیروها به خصوص نیروهای هوایی قادر به پذیرفتن مسئولیت‌های بیشتر اند و بسیاری از عملیات‌ها را مستقلانه انجام می‌دهند.

آنان افزودند که تاکنون ۱۸ هواپیمای جنگی به ارتش افغانستان سپرده شده است و تا چند ماه دیگر شش هواپیمای دیگر نیز به ارتش سپرده خواهد شد.

به گفته آنان نیروهای حمایت قاطع اجازه نمی‌دهند تا افغانستان بار دیگر به مکان امن برای تروریسم تبدیل شود.

این هواپیماها در حالی به ناوگان جنگی هوایی افغانستان اضافه شده است که هم اکنون مذاکرات بین الافغانی صلح دولت با طالبان وارد ششمین روز خود شده است و باوجود آنکه نیروهای امنیتی افغانستان در حالت دفاعی قرار دارد، گروه طالبان حملات شان را افزایش داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان