مذاکرات بین الافغانی؛ نشست عمومی تیم های مذاکره کننده برگزار شد/ خلیلزاد به هند رفت

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

هیئت مذاکره کننده حکومت و طالبان در چهارمین روز آغاز مذاکرات بین الافغانی نشست عمومی شان را برگزار کردند.

نادر نادری سخنگوی تیم مذاکره کننده حکومت و محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته توییت های گفته اند که عصر روز گذشته حوالی ساعت ۴:۳۰ نشست عمومی هیأت های مذاکرات صلح افغانستان برگزار شده است.

نادری افزوده که ‏روئسای هر دو تیم مذاکره در این نشست سخنرانی کرده و در مورد نهایی سازی طرز العمل و تقسیم اوقات گروپ تماس «سفارشات» شان را ابراز نموده تا پس از آن روی آجندای نشست کار شود.

او خاطرنشان کرده که در باره اکثر موارد طرزالعمل نشست ها اجماع شده و ‏در این نشست از هر دو تیم دو نفر برای ارتباط و تماس میان طرفین گماشته شده اند.

به گفته نادری رهبری هر دو تیم در این نشست تاکید کرده: «در جریان مباحثات از شکیبایی و بردباری کارگرفته شود.»

هیئت مذاکره کننده حکومت و طالبان در چهارمین روز آغاز مذاکرات بین الافغانی نشست عمومی شان را برگزار کردند.
هیئت مذاکره کننده حکومت و طالبان در چهارمین روز آغاز مذاکرات بین الافغانی نشست عمومی شان را برگزار کردند.

از سویی هم نعیم وردک سخنگوی طالبان در توییتی نگاشته است: «بر اکثر موارد طرزالعمل‌ توافق شده و بخش کم آن باقی مانده است، درین نشست از هر تیم دو نفر برای ارتباط و تماس تعیین شدند. رئیسان هر دو تیم در اثنای گفتگو به تحمل و بردباری توصیه نمودند.»

سفر خلیلزاد به هند

در عین حال وزارت خارجه هند با نشر اعلامیه گفته است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در جریان سفرش به هند، با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه، اجیت دووال مشاور امنیت ملی و دیگر مقام‌های هندی دیدار کرده است.

در اعلامیه وزارت خارجه‌ی هند آمده است که در دیدار خلیلزاد با وزیر خارجه این کشور درباره‌ی مذاکرات صلح افغانستان که اخیرا در دوحه،‌ پایتخت قطر گشایش یافته گفتگو شده و دو طرف تاکید کرده اند که روند صلح باید تا زمان توافق در مورد نقشه راه سیاسی و آتش‌بس جامع و دایمی در افغانستان، ادامه یابد و نیز طرف‌های افغان باید مطمیین شوند که از خاک افغانستان توسط هیچ گروه تروریستی علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

خلیلزاد در سفرش به هند حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برای موفقیت مذاکرات صلح افغانستان و تطبیق هرگونه توافق احتمالی را مهم خوانده عنوان کرده است.

این در حالی است که خلیل‌زاد روز گذشته در سفری کوتاه به پاکستان با مقام‌های ارشد نظامی و ملکی آن کشور از جمله جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده و درباره‌ی روند صلح افغانستان گفتگو کرده اند.

مذاکرات صلح افغانستان به روز شنبه گذشته (پنج روز قبل) میان نمایندگان حکومت افغانستان و گروه طالبان آغاز شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *