جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

نمی‌توانید خوب بخوابید؟ این اسپری روغن معطر خانگی را امتحان کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اگر در دوران پاندمی برنامه و کیفیت خواب‌تان به هم ریخته، مطمئن باشید که تنها نیستید! چرخه نامنظم خواب مشکلی است که نیاز به توجه فوری دارد و بهتر است راهی برای رفع آن پیدا کنید. در این نوشتار یک راه‌حل ساده برای بهبود خواب می‌بینید. تمام آنچه نیاز دارید چهار ماده ساده است:

-آب مقطر

-روغن اسطوخودوس

-روغن بابونه

-گلاب

-یک بطری اسپری

این اسپری چطور آماده می‌شود؟

یک بطری اسپری بردارید و روغن‌های معطر را داخلش بریزید (15-20 قطره روغن اسطوخودوس و 10 قطره روغن بابونه). سپس آب مقطر و گلاب را به مقدار مساوی درون بطری بریزید.

همه مواد را خوب مخلوط کنید. استفاده از آب مقطر تضمین می‌کند که هیچ ناخالصی وجود ندارد. همچنین به افزایش طول عمر ترکیب کمک می‌کند.

در بطری را خوب ببندید و آن را نزدیک تخت‌تان قرار بدهید. قبل از خواب این ترکیب روغنی را روی بالش یا گوشه و کنار تخت اسپری کنید.

در صورت نیاز به محلول قوی‌تر، می‌توانید روغن‌های معطر را چند قطره بیشتر به مخلوط اضافه کنید. حتماً این ترکیب را در جای خنک نگهداری کنید و آن را روی بالش، روتختی یا پارچه‌ای که از قبل مرطوب است نپاشید.

مطلب مرتبط: چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم؟

آروماتراپی برای خواب بهتر

این مخلوط روغنی مانند یک بهبوددهنده طبیعی خواب عمل می‌کند که به بدن کمک می‌کند پس از یک روز زحمت ریلکس شود و آرامش بیابد. این روغن‌های طبیعی باعث تسکین اعصاب و حذف تنش می‌شوند. در حالی که اسطوخودوس و گلاب عطر خوشی به ترکیب می‌دهند، بابونه غالباً به عنوان یک “آرام‌بخش” به کار می‌رود.

فواید استفاده از عصاره بابونه

مشخص شده است که بابونه حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی به نام “آپی‌ژنین” است که به آرامش بدن کمک می‌کند. این ماده مستقیماً به گیرنده‌های مغز که با اضطراب مرتبط هستند، متصل می‌شود و از این رو باعث به خواب رفتن شما می‌شود. به افرادی که برای خوابیدن مشکل دارند یا دچار اضطراب مزمن هستند، اغلب توصیه می‌شود که چای بابونه بنوشند. بابونه اگر به طور منظم و در مقادیر متوسط ​​مصرف شود، می‌تواند کیفیت خواب را نیز بهبود دهد.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند؟

اسطوخودوس چه تاثیری دارد؟

اسطوخودوس نیز به دلیل خواص ضد استرسَش مورد تحسین بوده‌است. استفاده از گل‌های اسطوخودوس (گلبرگ) یا روغن معطر آن در هر محیطی برای بهبود خواب و تسکین اضطراب توصیه می‌شود.

مطلب مرتبط: از درمان بی خوابی تا رفع اضطراب؛ ۸ کاربرد بی نظیر عسل

آیا استفاده از این روغن‌ها بی‌خطر است؟

هر دوی این روغن‌ها درمانی هستند و استفاده از آنها بی‌خطر است. با این حال، باید در مقدار مصرف دقت کنید. گفته می‌شود که بابونه بیش از حد باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان