۸ راهکار موثر در لاغری و کاهش وزن که خیلی ها دست کم می گیرند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲۵, ۱۳۹۹

برای رسیدن به اهداف کاهش وزن می‌دانید که باید کالری کمتری نسبت به آنچه بدن می‌سوزاند مصرف کنید و از مصرف غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات‌ها پرهیز کنید. با این حال، نکات و ترفندهای ساده و در عین حال موثر دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما در تسریع روند کاهش وزن کمک کند.

1- آدامس بجوید

جویدن آدامس می‌تواند هوس خوردن شیرینی‌ها را ارضاء کند. اگر مدام احساس گرسنگی می‌کنید، بد نیست گاهی آدامس بجوید.

با جویدن آدامس فک در حال حرکت است و این مغز را فریب می‌دهد که واقعا دارید چیزی می‌خورید.

مطلب مرتبط: علم چه می گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۲. یک شمع روشن کنید

یک مطالعه بریتانیایی نشان داد کسانی که شمع بسیار معطر روشن می‌کنند می‌توانند مغز را فریب دهند تا ولع مصرف شیرینی را متوقف کند. طبق تحقیقات انجام شده، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که شمعی روشن کنید که بوی شیرین دارد مانند کیک وانیلی یا شکلات داغ. بدن شما رایحه شیرین را استشمام می‌کند و میل‌تان به شیرینی‌جات ارضاء می‌شود.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایج که در حین کاهش وزن مرتکب می شویم

۳. برای صبحانه قهوه دارچینی بنوشید

قهوه به شما در جلوگیری از اشتها کمک می‌کند. یک فنجان قهوه همراه با کمی کره و مقداری دارچین مورد علاقه کسانی است که رژیم غذایی کتوژنیک دارند. قهوه سرعت متابولیسم بدن و در نتیجه روند کاهش وزن را افزایش می‌دهد و دارچین خواص چربی‌سوزی دارد.

۴. قبل از غذای اصلی سوپ بخورید

یکی از بهترین ترفندهای کاهش وزن خوردن حدود یک فنجان سوپ بر پایه آبِ گوشت قبل از غذا است. سوپ کمک می‌کند که غذای کمتری بخورید.

۵. به سبزیجات خود نمک بزنید

نمک به بهبود طعم سبزیجات کمک می‌کند و سبب می‌شود تمایل بیشتری به خوردن این ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر و سیرکننده داشته باشید.

۶. از پله استفاده کنید

چند بار پیش آمده با وجود پله‌های زیادی که در مسیرتان وجود دارد، گفته‌اید که وقت کافی برای ورزش ندارید؟ اگر در دفتر کار یا خانه پله دارید، تا جایی که ممکن است از آنها بالا بروید. مقاومتی که هنگام بالا رفتن از پله‌ها احساس می‌کنید می‌تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۷. کنار میزتان آینه قرار بدهید

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به جلوگیری از ولع خوردن کمک کند، این است که آینه‌ای کنار میزتان آویزان کنید.

اگر فکر می‌کنید این کار دیوانگی به نظر می‌رسد، پس باید بدانید که تحقیقاتی پشت این ادعا وجود دارد. مطالعه‌ای توسط آزمایشگاه غذا و برند دانشگاه کرنل انجام شد، نشان داد اینکه خودتان را در حال خوردن ببینید، به میزان قابل‌توجهی بر حجم غذایی که می‌خورید تأثیر می‌گذارد.

۸. یک فهرست مواد غذایی تهیه کنید و به آن پایبند باشید

وقتی پای ترفندهای کاهش وزن به میان می‌آید، چرا یک منوی سالم برای یک هفته تهیه نکنید. شما باید فهرستی از مواد غذایی سالم و مناسب برای کاهش وزن‌تان تهیه کنید و هر طور شده به آن پایبند بمانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *