پس از ماه ها تاخیر؛ نامزد وزیران ۱۰ وزارت خانه معرفی شدند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

پس از ماه ها تاخیر ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که سرپرست و نامزد وزیران ده وزارت خانه از سوی رییس جمهور غنی رسما معرفی شده اند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که رییس جمهور غنی امروز دوشنبه (۲۴سنبله) در مراسمی در قصر چارچنار ارگ ‌با حضور داشت معاونین ریاست جمهوری و مشاور شورای امنیت ملی ده سرپرست و نامزد وزیر وزارت خانه هارا معرفی کرده است.

در فرمان ریاست جمهوری که از سوی فضل محمود فضلی رییس اداره امور خوانده شد د فضل احمد معنوی به حیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت عدلیه، قدرت الله ذکی نامزد وزیر و سرپرست وزارت ترانسپورت. محب الله صمیم نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور سرحدات و قبایل و بشیر احمد ته‌ینج نامزد وزیر و سرپرست وزارت کار و امور 1 معرفی شده اند.

براساس این فرمان ریاست جمهوری نور رحمان اخلاقی نامزد وزیر و سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، انوارالحق احدی نامزد وزیر و سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، معصومه خاوری نامزد وزیر و سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، عباس بصیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت تحصیلات عالی، نثار احمد غوریانی نامزد وزیر و سرپرست وزارت صنعت و تجارت و کریمه حامد فاریابی نامزد وزیر و سرپرست وزارت اقتصاد، تعیین شده اند.

هنوز مشخص نیست این نامزد وزیران چه زمانی برای اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می شود.

این نامزد وزیران بر اساس توافق نامه سیاسی میان ارگ و سپیدار از سوی دکتر عبدالله عبدالله معرفی شده اند.

پیش از این ریاست جمهوری ۱۱ عضو کابینه را معرفی کرده بود.

براساس موافقت نامه سیاسی امضا شده میان ارگ و سپیدار موافقت شده بود که دو جانب به صورت مساوی اعضای کابینه را تعیین می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *