جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افرایش پولیو در افغانستان؛ کمپاین واکسین فلج اطفال در ۲۰ ولایت کشور آغاز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش واقعات مثبت پولیو وزارت صحت عامه اعلام کرده است که پس از چندین ماه تاخیر کمپاین واکسین این ویروس را در ۲۰ ولایت کشور آغاز کرده است.

وزارت صحت امروز دوشنبه (۲۴سنبله) با نشر اعلامیه گفته است که کمپاین واکسین فلج اطفال بعد از تاخیر چندین ماهه به دلیل بحران ایپیدیمی ویروس کرونا، که بیش از ۹.۹ میلیون طفل کمتر از ۵ سال را در معرض ویروس فلج اطفال قرار داده بود، در افغانستان از سر گرفته شده است.

این وزارت افزوده که این کمپاین از امروز تا ۲۸ سنبله ماه جاری در ۲۰ ولایت شرقی، غربی، جنوبی، مرکزی و شمال شرقی به منظور واکسین نمودن ۶.۱ میلیون طفل در مقابل ویروس پولیو تطبیق می شود.

در اعلامیه وزارت صحت آمده است که شیوع ویروس کرونا خدمات اساسی صحی از جمله کمپاین های پولیو را مختل کرده و برای جلوگیری از شیوع این ویروس واکسیناسیون از ماه فبروری تا جولای ۲۰۲۰ متوقف شده بود.

ثبت ۴۶ مورد مثبت پولیو

وزارت صحت تاکید کرده که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون واقعات مثبت پولیو در کشور به ۴۶ مورد رسیده که ۳۲ مورد آن مربوط به مناطق جنوبی که عمدتا دارای چالش های دسترسی به اطفال است و موارد دیگر مثبت پولیو از ساحات مختلف کشور گزارش شده است که قبلاً از مرض فلج اطفال عاری شده بود.

احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گفته است: «وزارت صحت عامه افغانستان در حالی که اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از محافظت کودکان ما در برابر فلج اطفال انجام می دهد، اجازه داده است که کمپاین های واکسین پولیو از سر گرفته شود. من از همه والدین و مراقبان اطفال می خواهم که از کارکنان خط مقدم واکسین پولیو استقبال کنند تا فرزندان آنان را در مقابل پولیو واکسین کنند.»

وزارت صحت در ادامه خاطرنشان کرده که واکسین مداوم اطفال، تنها راه جلوگیری از فلج اطفال است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان