عبدالله با ملا برادر دیدار نمی کند؛ نشست های مقدماتی مذاکرات بین الافغانی آغاز شده است

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی می گوید به جز نشست افتتاحیه با ملا برادر و هیئت طالبان در قطر دیدار جداگانه ای نداشته است.

آقای عبدالله امروز یک شنبه (23سنبله) در نشست مشترک خبری با معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره کننده حکومت گفت که پیروزی با جنگ در افغانستان ناممکن است.

او افزود به جز در مراسم افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی هیچ دیداری جداگانه با رهبری طالبان در قطر نداشته و برنامه دیدار و ملاقات بین او و ملا عبدالغنی برادر نیز وجود ندارد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی تاکید کرد که انتظار دارد در نتیجه مذاکرات خشونت ها پایان یابد و روحیه صلح طرفین باید همنوا باشد و این خواست مردم افغانستان است.

‏عبدالله خاطرنشان کرد که پیام جامعه جهانی در نشست افتتاحیه واضح بود و از روند صلح حمایت می‌کند.

به گفته او مذاکرات بین دولت و طالبان هم‌چنان ادامه می‌یاید و با درنظرداشت تفاوت های نظری زیادی که میان دو طرف وجود دارد قطر خواستار دوام مذاکرات شده است.

عبدالله تأکید کرد که دروازه گفت‌وگو بسته نمی‌شود.

او اضافه کرد که اگر مذاگرات با روش مسالمت‌آمیز به‌پیش بروند، همه‌ طرف‌ها برنده خواهند بود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی‌ ادامه داد که پس از دیدار با هیئت مذاکره‌کننده دولت دوباره به کابل بر می‌گردد و مسوولیت ادامه‌ی مذاکرات صلح برعهده هیئت‌های دولت و طالبان است.

توافق های ابتدایی با طالبان صورت گرفته است

عبدالله در ادامه همچنان تاکید کرد که دیدارهای مقدماتی دو هیئت از روز گذشته به این سو آغاز شده و امروز نیز ادامه یافته است.

از سوی هم ‏محمدمعصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده حکومت در این نشست خبری گفت که پس از پایان نشست افتتاحیه، اولین نشست رسمی بین هیأت دولت و طالبان برگزار شد و در آن روی برخی از موضوعات توافق‌‌های ابتدایی نیز صورت گرفته است.

‏استانکزی افزود ایجاد گروه تماس از توافق های بوده که بین دو طرف صورت گرفته و دو طرف روی آمادگی‌ها برای نشست‌های بعدی کار می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *