صدیقی: ادعای طالبان بر کنترول ۷۰ درصد خاک کشور روند صلح را تضعیف می کند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به ادعای طالبان مبنی بر کنترول ۷۰ درصد خاک افغانستان می گوید این بخشی از تبلیغات طالبان برای تضعیف روند صلح است.

آقای صدیقی امروز یک‌شنبه (۲۳سنبله) در توییتی نگاشته است که ادعای «بی اساس» طالبان مبنی بر کنترل ۷۰ درصد خاک افغانستان را رد می کند.

صدیقی افزوده: «این بخشی از تبلیغات آنها است که روند صلح را تضعیف می کند».

از سوی هم آقای صدیقی امروز در پیام ویدیویی گفته است که دولت افغانستان، برای رسیدن به صلح پایدار و قابل قبول برای هر شهروند و تداوم نظام و حفظ دست‌آوردهای ۱۹ سال گذشته، تلاش‌های زیادی انجام داده و بزرگترین قربانی متقبل شده است.

او افزوده است: «مردم، صلح می‌خواهند و رییس‌جمهور، آغاز مذاکرات رو در رو را وعده کرده بود. صلح ما تعریف شده و حدود آن، وضاحت یافته است. با نهایت دشواری‌ها، خود را به این جا رسانیدم، دیروز در آغاز مذاکرات اکثر کشورهای دنیا از خواست برحق مردم و دولت برای حفظ دست‌آوردها و ختم جنگ، حمایت کردند و نشان دادیم که مثل یک ملت متحد و منسجم، وارد روند صلح شدیم.»

سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرده که دولت به صلح متحد هست.

طالبان ۷۰ درصد خاک افغانستان در کنترول ماست

این اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری در حالی مطرح شده است که روز گذشته سهیل شاهین عضو هیئت مذاکره کننده طالبان در مصاحبه با رسانه ها گفته بود که ۷۰ درصد کنترول خاک افغانستان در دست طالبان است.

پیش از این نیز گزارش های از کنترول طالبان بر ۷۰ درصد خاک افغانستان منتشر شده بود و حکومت افغانستان بار ها آن را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *