با مصرف این ۵ ماده غذایی سردردتان را تسکین دهید

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲۳, ۱۳۹۹

سردرد یک مشکل شایع است که همه ما گاه گاهی از آن رنج می‌بریم. هیچ راهی برای فرار از این اتفاق وجود ندارد زیرا می‌تواند در اثر هر رویداد کوچکی ایجاد شود. شبهای بی خوابی، نخوردن صبحانه، فشار کار یا روزهای پرتنش، همه و همه می‌توانند باعث سردرد شوند.

شما به طور کلی در چنین شرایطی چه می‌کنید؟ مصرف داروی بدون نسخه گزینه‌ای است که غالب آدم‌ها انتخاب می‌کنند. اما خوردن مسکن زیاد می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. یکی دیگر از راه‌های ایمن و موثر برای خلاص شدن از این درد ناخوشایند مصرف غذاهای تسکین دهنده سردرد است. بله، ثابت شده است که برخی از مواد غذایی می‌توانند سردرد را تسکین دهند. دفعه دیگر که دچار سردرد شدید، می‌توانید این مواد غذایی را به جای داروی مسکن امتحان کنید.

۱. نان تست گندم

مصرف کم کربوهیدرات هم می‌تواند منجر به سردرد شود. این نوع سردرد بیشتر در افرادی اتفاق می‌افتد که رژیم کم کربوهیدرات دارند. مصرف کمِ کربوهیدرات منجر به کاهش گلیکوژن در بدن می‌شود که منبع اصلی انرژی به مغز است. به علاوه کاهش مصرف کربوهیدرات باعث از بین رفتن مایعات، کمبود آب بدن و در نهایت منجر به سردرد می‌شود. مصرف کربوهیدرات در این شرایط می‌تواند سردرد شما را تسکین دهد و حتی باعث بهبود روحیه‌تان شود.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سردرد؛ چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم

۲. زنجبیل

زنجبیل یک ابرخوراکی است که در تسکین چندین اختلال تاثیر دارد. این ریشه خوراکی می‌تواند پروستاگلاندین‌ها را مسدود کند (انتقال‌دهنده‌های عصبی که در التهاب نقش دارند) و می‌تواند سردرد و میگرن را تسکین دهد. زنجبیل همچنین می‌تواند در مقابله با حالت تهوع و آنفولانزا موثر باشد. می‌توانید چای زنجبیل بنوشید یا زنجبیل را به غذاهای‌تان اضافه کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۳. هندوانه

علت عمده سردرد کمبود آب بدن است. بنابراین، نوشیدن آب یا خوردن مواد غذایی غنی از آب می‌تواند به تسکین آن کمک کند. هندوانه حاوی 92 درصد آب است و می‌تواند گزینه خوبی برای تامین آب بدن باشد. این ماده خوراکی همچنین مملو از مواد مغذی مانند پتاسیم و منیزیم است که برای رفع سردرد موثر هستند.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، بدن تان از کمبود منیزیم رنج می برد

۴. پالک

سبزیجات برگدار سبز مانند پالک (اسفناج)، حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند، ماده‌ای مغذی که به دلیل خواص تسکین‌دهنده سردرد شناخته شده‌است. یک فنجان پالک حاوی 24 میلی‌گرم منیزیم است. به علاوه، مطالعات نشان می‌دهند که مصرف منظم منیزیم می‌تواند حملات میگرن را تا 41.2 درصد کاهش دهد.

مطلب مرتبط: آیا رابطه جنسی باعث تسکین درد میگرن می شود؟

۵. ماست

خوردن غذای غنی از کلسیم نیز می‌تواند به تسکین سردرد کمک کند. کمبود کلسیم توانایی مغز را کاهش می‌دهد. ماست حاوی مقدار زیادی ریبوفلاوین است، نوعی ویتامین B که می‌تواند در تسکین سردرد موثر باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *