جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

درمان خانگی گوش درد: ۵ شیوه موثر که درد گوش را در خانه از بین ببریم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

درد گوش خیلی شایع نیست اما وقتی پیش می‌آید، واقعا دردسرساز و آزاردهنده است. این مشکل می‌تواند در جویدن، خوابیدن و سایر فعالیت‌های ساده روزانه مشکل ایجاد کند.

درد گوش می‌تواند ناشی از باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌هایی باشد که وسط گوش خارجی گیر افتاده‌اند. برخی از دلایل دیگر عفونت گوش عارتند از آب، فشار، واکنش‌های آلرژیک و عفونت‌های پوستی.

اگر شما نیز از گوش درد رنج می‌برید و نمی‌خواهید در این شرایط پاندمی به پزشک مراجعه کنید، نوشتار حاضر را بخوانید. در این مطلب پنج درمان خانگی آسان و ایمن گرد‌آوری شده که می‌توانید امتحان کنید.

۱. درمان خانگی گوش درد؛ سیر

خاصیت ضد باکتریایی سیر می‌تواند به درمان عفونت کمک کند. اما جایگزینی برای آنتی بیوتیک نیست و فقط می‌تواند تسکین سریع درد گوش باشد. می‌توانید می‌توانید سیر خام را بجوید. اگر این کار برای‌تان مقدور نیست، می‌توانید با قرار دادن مقداری سیر در روغن خردل و گرم کردن آن تا زمانی که سیر قهوه‌ای شود، روغن سیر تهیه کنید. روغن را صاف کرده و 1-2 قطره در گوش‌تان بریزید.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سردرد؛ چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم

۲. زنجبیل

زنجبیل ماده موثر بعدی برای درمان خانگی گوش درد است. این ریشه گیاهی پرقدرت نیز خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند درمان خوبی برای درمان درد گوش باشد. می‌توانید آب زنجبیل را اطراف مجرای گوش خارجی بمالید. همچنین می‌توانید با گرم کردن مقداری روغن خردل و افزودن زنجبیل رنده‌شده به آن روغن زنجبیل تهیه کنید. سپس مخلوط را صاف کرده و روی کانال خارجی گوش بمالید. روغن زنجبیل را داخل گوش نریزید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۳. درمان خانگی گوش درد؛ کمپرس سرد/گرم

کمپرس سرد را می‌توان با استفاده از کیسه یخ تهیه کرد. یک بسته یخ یا پد حرارتی را برداشته و به مدت 10 دقیقه روی گوشی که درد دارد، قرار دهید.

مطلب مرتبط: درمان دندان درد؛ ۷ درمان طبیعی که درد دندان را از بین ببرید

۴. سرکه سیب

ترکیب سرکه سیب و آب دیگر درمان گوش درد است. این دو را به نسبت برابر مخلوط کنید و چند قطره از ترکیب حاصل را در گوش دچار مشکل بریزید و آن را با پنبه بپوشانید. سرکه سیب برای کاهش التهاب موثر است و خواص ضد باکتری هم دارد.

مطلب مرتبط: اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

۵. درمان خانگی گوش درد؛ روغن زیتون

مقداری روغن زیتون گرم کنید و دو سه قطره از آن را در گوش بریزید. این درمان گوش درد می‌تواند به تسکین دردتان کمک کند. روغن نباید بیش از حد گرم شود زیرا ممکن است به لاله گوش آسیب برساند. قبل از استفاده از این دارو برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

مطلب مرتبط: آیا روغن زیتون عفونت گوش را از بین می برد؟

نکته مهم: نظرات بیان شده در این مقاله نباید جایگزین توصیه‌های پزشک تلقی شود. لطفاً برای جزئیات بیشتر با پزشک‌تان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان