جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کاهش سربازان امریکایی از افغانستان؛‌ خلیلزاد: با نزدیک شدن فرصت صلح تلاش «تخریبکاران» بیشتر می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به سوء قصد ناکام بر معاون اول ریاست جمهوری می گوید زمانی که فرصت برای صلح نزدیک می‌شود، تخریبکاران از هیچ نوع تلاش برای توقف آن دریغ نمی کنند.

آقای خلیلزاد شب گذشته (۱۹سنبله) در رشته توییت های گفته است: «با نزدیک شدن گفتگوهای صلح، تخریبکاران در تلاش شان برای اخلال این فرصت تاریخی بیشتر مایوس می‌شوند. حمله امروزی بر کاروان صالح تازه ترین نمونه آن است.»

نمانیده خاص امریکا برای صلح افغانستان تاکید کرده که افغانها در دام این افراد تخریب کار نخواهند افتاد و می‌‌دانند که روند موفق صلح، یگانه راه پایان بخشیدن به جنگ طولانی در کشور است.

به گفته خلیلزاد تحقق آرمانهای مردم برای صلح، به دو گروه مذاکره کننده و رهبران آنان برمی‌گردد.

کاهش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان

از سوی هم کنت مک‌کنزی، فرمانده مرکزی قوای امریکایی در گفتگو با صدای آمریکا گفته است که تا کمتر از دو ماه آینده، شمار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به ۴۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.

مکنزی افزوده که آمریکا به سمت کاهش قوا در افغانستان در حرکت است.

بر اساس توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان که سال گذشته در دوحه قطر به امضا رسید تصویب شده بود که آمریکا در جریان ۱۳۵ روز پس از امضای توافق‌نامه شمار نیروهای خود را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد.

براساس گزارش ها آمریکا در حال حاضر در افغانستان ۸ هزار ۶۰۰ نظامی دارد.

مذاکرات بین الافغانی

این در حالی است که با وجود تاکید حکومت افغانستان بر برداشتن تمام موانع مذاکرات بین الافغانی گروه طالبان تاکنون حاضر به مذاکره نشده اند.

قرار است مذاکرات صلح افغانستان در شهر دوحه قطر برگزار شود. هیئت ۲۱ نفری طالبان به این کشور رفته و زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز به این کشور سفر کرده است. اما تا کنون تاریخ دقیق آغاز این مذاکرات مشخص نیست و هیئت دولت افغانستان نیز در کابل به سر می‌برد

با وجود آن که حکومت افغانستان از تکمیلی روند رهایی زندانیان طالبان مطابق فهرست داده شده این گروه خبر داده است اما گروه طالبان می گوید هنوز شماری از زندانیان این گروه در زندان های حکومت باقی مانده و تا رهایی آنان این گروه حاضر به مذاکره نیستند.

به تازگی ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مدعی شده اند که براساس فهرست آنان هنوز ۶۵ زندانی این گروه ز بند رها نشده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان