جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: می‌خواهیم صفحه‌ی دشمنی با طالبان بسته شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی می گوید هیئت مذاکره کننده حکومت به زودی عازم قطر می شود و تاکید می کند که صحفه‌ی دشمنی با طالبان بسته شود.

آقای عبدالله امروز سه‌شنبه (۱۸سنبله) در مراسم گرامی‌داشت از نزدهمین سال‌روز ترور احمدشاه مسعود سخنرانی می کرد گفت مذاکرات بین‌الافغانی به زودی آغاز می‌شود و هیأت مذاکره‌کننده دولت در آینده نزدیک به قطر سفر خواهد کرد.

او تاکید کرد: «یک اطمینان را به مردم افغانستان می‌دهم که ما بین خود تفاوت نظرهای داریم. گاهی تفاوت نظرها به نقاط حساس هم کشانیده می‌شود، اما ما در داخل افغانستان کسی را دشمن خود نمی‌دانیم.»

رییس شورای مصالحه تصریح کرد: «ما دشمنی در داخل خانه خود با مردم خود نداریم. به همین خاطر است که می‌خواهیم صحفه‌ی دشمنی با طالبان بسته شود و خدا بخواهد راه زندگی و راه صلح پیدا شود.»

او با اشاره به صف اول این مراسم (سیاسیون) اضافه کرد همه یکسان فکر نمی‌کنند، تفاوت نظر در باره‌ی زندگی، سیاست وجود دارد. اما به گفته آقای عبدالله مهم است که اختلاف نظر به جنگ و خون‌ریزی نکشد.

از سوی هم کریم خلیلی رهبر حزب وحدت و رییس پیشین شورای عالی صلح در این مراسم با تاکید بر وحدت داخلی گفت: «در شرایط باریک قرارداریم و دراین شرایط با وحدت و همدلی پیش برویم.»

خلیلی تاکید کرد که صلح یک ضرورت جدی مردم افغانستان است و هیچ مانع از هیچ طرفی برای صلح نباید ایجاد شود.

او خاطرنشان کرد که صلح به گذشته برگشتنی نیست و افغانستان به گذشته بر نمی گردد.

خلیلی همچنان تاکید کرد که امارت اسلامی طالبان دیگر قابل برگشت نیست و صلح مربوط به مردم افغانستان است.

مذاکرات بین الافغانی

این اظهارات در حالی مطرح می شود که هنوز تاریخ شروع مذاکرات بین الافغانی مشخص نشده و گروه طالبان در تازه ترین موقف گیری اش اعلام کرده است که روند رهایی زندانیان این گروه هنوز تکمیل نشده است. این گروه گفته زمانی که این روند تکمیل شد هیئت مذاکره کننده آنان آماده آغاز مذاکرات بین الافغانی اند.

در همین حال زلمی خلیلزاد که چندی قبل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی دور تازه از سفرهایش را آغاز کرده است در دوحه با رییس دفتر سیاسی، رییس و اعضای هیئت مذاکره کننده طالبان دیدار و در مورد رهایی زندانیان طالبان و آغاز مذاکرات بین الافغانی گفتگو کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان