۶ تغییر مثبتی که با بالا رفتن سن در بدن رخ می دهد

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۶, ۱۳۹۹

همه ما با جنبه‌های منفی پیری و تغییرات نه چندان جذابی که با باالا رفتن سن در بدن رخ می‌دهند، آشنا هستیم. اما بالا رفتن سن جنبه‌های مثبتی هم دارد که در این نوشتار آنها را خواهیم شناخت.

۱. تعریق کمتر

مطابق با کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، ساختار غدد تعریق ما با بالا رفتن سن تغییر می‌کند و کمتر عرق می‌کنیم. به علاوه،‌ از آنجایی که باکتری‌های زیر بغل عرق را به اسیدهای بدبو تبدیل می‌کنند، بدن‌تان کمتر بو می‌گیرد.

مطلب مرتبط: چرا مردم سرزمین های آبی طولانی تر از سایر جهان عمر می کنند

۲. علائم کمتر آلرژی

عطسه و خارش آزاردهنده‌ای که با فصل بهار سر و کله‌اش پیدا می‌شد، دیگر همراه‌تان نخواهد بود. نرخ آلرژی فصلی در افراد مسن کمتر از جوانان است. آلرژی به دلیل واکنش سیستم ایمنی در برابر مواد غیرمضر مثل گرده گل و گیاه رخ می‌دهد. با افزایش سن سیستم ایمنی بدن واکنش کمتری در برابر این مواد نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط: حساسیت فصلی؛ ۱۰ درمان خانگی علائم آلرژی

۳. پایان جوش و اکنه

فعالیت غدد چربی در پوست زنان پس از یائسگی کاهش می‌یابد، که از نظر بسیاری به معنای احتمال پایین‌تر مسدود شدن منافذ و پدیدار شدن جوش و آکنه است.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی جوش صورت

۴. سرماخوردگی کمتر

مطابق با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها،‌ افراد بالغ به طور کلی دو تا سه بار در سال سرما می‌خورند. اما مطابق با برخی منابع افراد مسن حتی کمتر از این دچار سرماخوردگی می‌شوند. این امر می‌تواند به دلیل حضور کمتر آنها در میان مردم باشد. به علاوه، مواجهه با ویروس‌های مختلف در طول سال‌های گذشته، سیستم ایمنی را به خوبی آماده کرده‌است.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

۵. سردرد کمتر

با بالا رفتن سن حملات میگرن کمتر یا به طور کلی متوقف خواهد شد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که زنان بعد از یائسگی دیگر سردرد میگرنی را تجربه نمی‌کنند.

مطلب مرتبط: با این راهکار ساده از شر سردرد میگرنی خلاص شوید

۶. خوشحالی و رضایت بیشتر

شاید عجیب به نظر برسد اما مطالعات نشان می‌دهند که انسان‌ها با بالا رفتن سن به رضایت و خوشحالی بیشتری دست پیدا می‌کنند. زندگی شبیه به یک انحنای U شکل است. در کودکی حس خوبی نسبت به زندگی داریم اما با گذشت زمان، این حس مثبت کمتر می‌شود. در دوران میانسالی بدترین حس را داریم اما پس از آن حس رضایت و خوشحالی مجددا پدیدار می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *