جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

‌اکثر طالبان آزاد شده توسط حکومت افغانستان به جبهه جنگ بازگشته اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فارین پالیسی به نقل از مقاله‌ای در رابطه به پروژه گفتگوی صلح افغانستان در دانشگاه کوئینز در بلفاست، در ایرلند شمالی، نوشته شده و هنوز منتشر نشده، گفته است که صدها جنگجوی گروه طالبان که براساس توافق‌نامه صلح آمریکا با طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان آزاد شده اند، به جبهه‌های جنگ بازگشته اند.

در این مقاله آمده است: «زندانیان طالبان که به عنوان بخشی از معامله میانجی‌گری ایالات متحده با هدف پایان دادن به تقریباً 20 سال جنگ توسط حکومت افغانستان آزاد شده اند، به عنوان فرماندهان و مبارزان در حال نقض مستقیم وعده‌های رهبران شورشیان به کاخ سفید، به میدان جنگ برمی‌گردند.»

در این مقاله که توسط مایکل سمپل و فلیکس کوئن، کارشناسان طالبان نوشته شده، آمده است که زندانیان سابق طالبان «در جنگ شرکت می‌کردند، در جنگ کشته می‌شدند و به اسارت در می‌آمدند. یک مورد از زندانیان سابق درگیر ترورهای انتقام‌جویی بود.»

آنها 108 زندانی طالبان را بررسی کردند و دریافتند که 68٪ آنها، یعنی 74 جنگجو، «دوباره در طالبان ادغام شده اند.» و در جنگ نقش‌های فعالی داشته اند، یا در گروه‌های طالبانی بودند که برای از سرگیری جنگ آماده می‌شدند.»

برخی از بازداشت‌شدگان آزادشده همچنین در سمت‌هایی به عنوان فرماندهان خودخوانده  از سوی رؤسای سیاسی منصوب شده اند.

سمپل و کوئن می‌نویسند: «تعدادی از زندانیان سابق از زمان آزادی به سمت فرماندهی منصوب شده اند … انتصاب زندانیان سابق به عنوان ولسوال – که اساساً متولی امور نظامی و نظارت بر امور غیرنظامی در سطح منطقه هستند –  اکنون معمول شده است.»

8 % مصاحبه‌شوندگان مایل به بازگشت به نبرد بودند، اما «توسط مخالفت خانوادگی مهار شده اند»، بیشتر توسط همسران آنها. 27 یا 24 %، «به دلایل مختلف به طور قاطع دیگر درگیری نخواهند کرد»، عمدتاً به این دلیل که آن‌ها مایل به بازگشت به زندگی غیرنظامی بودند.

فارین پالیسی که با یک مقام ارشد افغانستان صحبت کرده است، نوشته است؛ «یافته‌های گزارش با آنچه مشاهده کردیم مطابقت دارد.»

به نظر می‌رسد این تحقیق شک و تردید در مورد ارزش وعده‌های طالبان برای کاهش خشونت، بازداشتن جنگجویان آنها از میدان جنگ پس از آزادی از زندان و پیروی از سایر شرایط توافق با ایالات متحده، از جمله انصراف از ارتباط با القاعده، تأیید می‌کند.

منتقدان این معامله گمان می‌کنند که طالبان تنها به بازگشت به قدرت علاقه‌مند هستند که هدف نهایی آنها را برای ایجاد یک دولت اسلامی، دست در دست القاعده تسهیل کند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که دولت افغانستان برای گفتگو با طالبان آماده می‌شود و تأیید می‌کند که روند تبادل زندانیان به پایان رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان