درگیری ها در ولایت هرات؛ 40 طالب در این درگیری کشته و زخمی شده اند

توسطفرشته فرهنگ

شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقامات ولایت هرات از حمله گروه طالبان بر بازار ولسوالی و پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی غوریان این ولایت خبر می‌دهند. طالبان صبح امروز شنبه (15 سنبله) بر بخش‌هایی از بازار ولسوالی و پاسگاه‌های پولیس ولسوالی غوریان حمله کرده‌اند.

فرهاد خادمی، ولسوال غوریان در گفتگو با خبرنامه گفت: «دشمن حوالی هشت صبح با کمیت بسیار زیادی از ولایت‌های همجوار تصمیم به حملات تهاجمی در ولسوالی غوریان داشتند، اما نیروهای امنیتی در اسرع وقت جلوی آنان را گرفت.»

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس هرات به رسانه‌ها گفته است که چند فرد موتورسایکل سوار صبح امروز وارد بازار ولسوالی شدند، اما با واکنش نیروهای امنیتی برابر شده و فرار کرده، و در مناطق مسکونی جای گرفته‌اند.

آقای خادمی افزود: «پس از شدت جنگ طالبان عقب‌نشینی کرد‌ه اند. براساس گزارش‌های اولیه 5 نفر از طالبان کشته و 2 نفرشان زخمی شده است.»

ولسوال غوریان همچنان گفت که حوالی ساعت 9 صبح جنگ و درگیری در این ولسوالی پایان یافته، اما نیروهای امنیتی با رسیدن نیروهای کمکی به تعقیب طالبان هستند. وی گفت که به نیروهای امنیتی هیچ آسیبی نرسیده است.

ولسوالی پشتون زرغون هرات

در همین حال وزارت دفاع طی اعلامیه‌ایی گفته است که بیش از ۲۰ طالب به شمول یک قومندان این گروه در ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات کشته شده‌اند.

در این اعلامیه که امروز شنبه (15 سنبله) از سوی وزارت دفاع منتشر شده، آمده است که گروه طالبان در چند روز گذشته در ساحات و قریه‌جات ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات تجمع کرده و دست به فعالیت‌های تروریستی زده‌اند.

طبق این اعلامیه روز گذشته جمعه (14 سنبله) نیروهای ملی دفاعی و امنیتی با حملات هوایی در قریه‌های «ده شیخ» و زیارت قریه «گلمیر» با این گروه درگیر شده‌اند.

در جریان این درگیری ۲۵ نفر به شمول ملا زبیر، اکبری، سید میر و صلاح الدین از سرگروپان و نبی جان ایوبی قوماندان قطعه سرخ طالبان در ولسوالی پشتون زرغون کشته و ۸ نفر زخمی شده است. همچنان ۸ حلقه ماین نیز از سوی نیروهای امنیتی، کشف و خنثی گردید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *