۶ کاری که اجدادمان بهتر از ما انجام می دادند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۳, ۱۳۹۹

 در این روزگار مدرن بشر دچار غرور فراوان شده‌است. به نظر می‌رسد که تصور داریم به اوج جامعه بشری رسیده‌ایم. اما بسیاری از کارها که امروز انجام می‌دهیم، قبل از ما به گونه‌ای بهتر انجام شده‌اند. اجداد ما در بسیاری موارد تبحر بهتری از ما داشته‌اند.

۱. نگهداری از سیاره‌مان

هرچند پلاستیک در سال ۱۸۹۸ اختراع شد، اما چندین دهه بعد بود که پای پلاستیک در بسیاری از محصولات باز شد. و باقی را خودتان می‌دانید! حجم عظیم زباله‌های پلاستیکی تبدیل به کابوس این سیاره شده‌است.

اما اجدادمان چه می‌کردند؟ آنها از ظرف‌های شیشه‌ای استفاده می‌کردند، بیشتر غذاهای‌شان را در خانه آماده می‌کردند و بسیار راهکارهای دیگر که به کاهش زباله و مواد زائد کمک می‌کرد.

۲. در محدوده توانایی‌شان زندگی می‌کردند

اجداد ما پول به دست می‌آوردند، آن را پس‌انداز یا در صورت لزوم خرج می‌کردند. هیچ کارت اعتباری برای ارضاء هوس‌های غیرضروری و در نهایت به دردسر انداختن آنها وجود نداشت.

۳. ذهن‌شان را تمرین می‌دادند

کتاب! به همین سادگی. البته امروز هم همه ما به کتاب دسترسی داریم اما به جای مطالعه خیره به صفحه روشن دستگاه‌های الکترونیکی می‌مانیم و چنان در آنها غرق می‌شویم که زمان از دست‌مان درمی‌رود.

۴. ورزش

خوب، قصد دارید وزن کم کنید و سلامتی‌تان را بهبود بدهید. چه می‌کنید؟ در اولین فرصت در یک دوره ورزشی در جیم ثبت نام می‌کنید! بله! ذهن ما به این مفهوم وحشتناک عادت کرده‌ که ورزش باید در محیط بسته و در زمان فشرده و مشخصی انجام شود. اما اجداد لاغرِ (و البته دارای عمر طولانی‌تر!) ما شیوه بهتری داشتند. آنها برداشت تعریف‌‌شده‌ای از ورزش نداشتند، فقط خیلی ساده همه جا با پای پیاده می‌رفتند، کارهای سخت را خودشان انجام می‌دادند و به طور خلاصه تحرک بیشتری در مقایسه با ما داشتند.

۵. هنر

انسان مدرن نمی‌داند که چطور هنر خلق کند. آنچه امروز به عنوان هنرهای زیبا می‌شناسیم، به طرز عجیبی بد است. بهترین آثار هنری ما تا اواخر ۱۹۰۰ و اوایل قرن بیستم هستند. از یک جایی به بعد هنر جنبه زیبایی را از دست داد و در حیطه تازگی و غیرعادی بودن گرفتار شد.

۶. خوشگذرانی

اگر آیندگان برخی برنامه‌های زمان ما را ببینند تصور می‌کنند، بهترین دوره را سپری کرده‌ایم! تبلیغات اپل پر هستند از آدم‌هایی که دور هم هستند و خوش می‌گذرانند. در حالی که واقعیت زمان ما این است که از روی وظیفه سر کار می‌رویم، پول لازم برای تعطیلات را درمی‌آوریم و بیشتر زمان‌مان را در فضای آنلاین سپری می‌کنیم و با حضور در شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش اندوهگین می‌شویم!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *