جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هیئت مذاکره کننده حکومت به قطر می رود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید، در صورت تکمیلی روند رهایی زندانیان طالبان، هیأت مذاکره‌کننده حکومت شام امروز و یا فردا به قطر می‌روند.

فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه امروز چهارشنبه (12 سنبله) به خبرنامه گفت که هیأت مذاکره‌کننده حکومت برای سفر به دوحه آمادگی کامل گرفته و ممکن است امشب یا فردا به قطر بروند.

خوزون تأکید کرد که احتمال می‌رود این هیأت فردا عازم دوحه شوند. به گفته او در دور اول هیأت و تیم تخنیکی به قطر می‌روند.

 سخنگوی رباست شورای عالی مصالحه خاطرنشان کرد که امیدواری‌ها بر این است که روند رهایی زندانیان امروز تکمیل شود.

خزون خاطرنشان کرد که رییس شورای عالی مطالحه نیز در افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی دعوت شده و هنوز تصمبم در مورد اشتراک او به این نشست گرفته نشده است.

آغاز تبادله زندانیان از سوی حکومت و طالبان

این در حالی است که روند تبادله زندانیان میان حکومت و طالبان از دو روز بدینسو آغاز شده است و حکومت افغانستان تاکنون شماری از ۳۲۰ زندانی باقی مانده طالبان را رها کرده است.

تاکنون مقامات حکومتی افغانستان از شمار زندانیان رها شده طالبان چیزی نگفته اند، اما دفتر والی قندهار تأیید کرده که ۸ زندانی طالبان به تازگی از زندان این ولایت رها شده اند.

بر اساس گزارش‌ها گروه طالبان نیز تاکنون از میان اسیران نیروهای امنیتی ۴ تن آنان که عضویت نیروهای کماندو را داشته، رها کرده اند.

رهایی زندانیان طالبان براساس توافق‌نامه امضا شده میان آمریکا و گروه طالبان در قطر صورت می‌گیرد که بر بنیاد آن ۵ هزار زندانی طالب و یک هزار زندانی نیروهای امنیتی آزاد می‌شوند. این روند تاکنون با خم و پیچ های زیادی همراه بوده و مانع جدی بر سر راه مذاکرات بین‌الافغانی قرار داشته است.

پس از آغاز مجدد تبادله زندانیان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین از آن استقبال کرده و آن را گام مهم به سوی صلح خوانده است.

آقای کرزی با نشر اعلامیه‌ای ابراز امیداواری کرده که که دو طرف در همکاری نزدیک و اقدامات سریع و مؤثری را برای پایان دادن به این روند در اسرع وقت انجام دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان