جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روند رو به کاهش ویروس کرونا در افغانستان؛ در هفته جاری کابل هیچ فوتی ناشی ازکرونا نداشته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند، افغانستان در هفته سی وچهارم شیوع ویروس کرونا قرار دارد و در این هفته آمارهای لابراتوری این وزارت نشان می‌دهد که فیصدی واقعات مثبت ویروس کرونا به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت امروز چهارشنبه (۱۲ سنبله) در نشست خبری گفت که براساس آمار این وزارت در هفته سی و چهارم ۲۴۶ واقعه مثبت ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت به ثبت رسیده است که درصدی واقعات مثبت را ۱۲ درصد نشان می‌دهد.

او افزود در هفته قبل (هفته سی وسوم) ۳۹۱ واقعه مثبت به ثبت رسیده بود که درصدی واقعات مثبت را ۱۸ درصد نشان می‌داد.

سخنگوی وزارت صحت خاطرنشان کرد که با توجه به کاهش آمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور، در هفته‌های پیش رو، افغانستان شاهد واقعات کمتر ویروس کرونا خواهد بود.

در یک هفته هیچ رویداد فوتی کرونا در کابل ثبت نشده است

اکمل سمسور در ادامه گفت که از آغاز هفته روان تا اکنون در کابل، هیچ واقعه فوتی مبتلایان ویروس کرونا به ثبت نرسیده و این نشان دهنده سیر نزولی و کاهش واقعات ویروس کرونا به ویژه در شهر کابل است.

او تأکید کرد که زمانی‌که واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور به ۵ درصد رسید، انتشار ویروس کرونا در کشور تحت کنترول قرار می‌گیرد.

به گفته او در لابراتوار های خصوصی نیز ۱۰ هزار ۶۰۹ نمونه مشکوک ویروس کرونا تست شده که از این میان ۳۴۳ مورد آن مثبت بوده که و درصدی ان ۳ درصد است.

جمع‌آوری  بیش ۶۰۰ هزار سی سی خون در روز عاشورا

سخنگوی وزارت صحت همچنان افزود که در روز عاشورا در سراسر افغانستان ۶۸۰ هزار  ۵۰۰ سی سی خون در سراسر افغانستان جمع‌آوری شده است.

او تأکید کرد که خون‌های جمع‌آوری شده بعد از معاینات ذخیره شده و برای نیازمندان توزیع می‌شود.

سخنگوی وزارت صحت با اشاره به برگزاری مراسم عاشورا در افغانستان ابراز امیدواری کرد که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا بعد از عاشورا نیز افزایش نیابد.

او تاکید کرد که ویروس کرونا در افغانستان ختم نشده و با سرد شدن هوا نگرانی ها وجود دارد که شیوع این ویروس گسترش یابد.

ثبت ۴۰ مورد تازه

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۳۲۵ نمونه مشکوک ویروس کرونا که در لابراتوارهای وزارت صحت عامه آزمایش شده، ۴۰ نمونه ان مثبت بوده که با ثبت آن شمار مجموعی مبتلایان به این ویروس به ۳۸ هزار ۲۴۳ تن رسیده است.

از سوی هم در ۲۴ ساعت گذشته ۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته و ۶۱ تن دیگر نیز بهبود یافته اند که با ثبت آن شمار جانباختگان به یک هزار ۴۰۹ تن و شمار بهبود یافتگان به ۲۹ هزار ۳۱۵ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان