با این ۵ راهکار ساده، زندگی تان را به عالی ترین شکل ممکن کنترل کنید

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۲, ۱۳۹۹

داشتن کنترل بر زندگی به معنای استفاده حداکثری از شرایط و نقاط قوت است. در واقع باید آنچه را که انرژی برایش می‌گذارید عاقلانه انتخاب کنید، و درک کنید که نمی‌توانید همه چیز را در زندگی تغییر دهید. شما فقط می‌توانید خود را تغییر دهید، بنابراین هرچه کنترل بیشتری بر خود داشته باشید، به کنترل موقعیت‌ها و آدم‌ها نیز نیاز کمتری خواهید داشت. در این نوشتار با ۵ راهکار ساده برای کنترل زندگی‌تان آشنا خواهید شد.

۱. محرک‌ها را محدود کنید

حواس ما به طور مداوم با محرک‌ها بمباران می‌شود، از تلویزیون و فیلم گرفته تا تبلیغات. ما در دنیایی فریبنده، پر سر و صدا و آشفته زندگی می‌کنیم و این می‌تواند سیستم‌های عصبی ما را تخریب کند. امروزه بسیاری از ما به دلیل عوامل حواس‌پرتی فراوان که ناشی از فناوری هستند، دچار مه مغزی، افکار عجیب و اضطراب می‌شویم. اما چطور می‌توانیم محرک‌ها را کم کنیم. چند راهکار برای این منظور عبارتند از: استفاده کمتر از گوشی تلفن و دوری از رسانه‌های اجتماعی، محدود کردن تماشای تلویزیون، رفتن به طبیعت، انجام مراقبه.

مطلب مرتبط: ۱۰ فایده علمی مراقبه (مدیتیشن)

۲. خودتان را با آدم‌های مثبت احاطه کنید

آیا می‌دانستید که می‌توانید خلق و خوی آدم‌ها را جذب کنید؟ به علاوه، چنانچه احتمالا شنیده‌اید ما مجموع پنج نفری هستیم که بیش از همه زمان‌مان را با آنها می‌گذرانیم. ما انرژی آدم‌ها را می‌گیریم. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر زندگی‌تان داشته باشید، آدم‌های پیرامون‌تان را با دقت بیشتری انتخاب کنید. با آدم‌های مثبت،‌ حال بهتری خواهید داشت.

 البته فراموش نکنید که هیچ‌کس تمام مدت شاد و مثبت نیست. منظور ما دوری از آدم‌هایی است که مدام در حال شکوه و شکایت هستند.

مطلب مرتبط: مسئله فراگیر؛ ۷ راهی که از آدم‌های منفی حذر کنید

۳. ورزش کنید

گذشته از فواید آشکار ورزش، برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند به افزایش کنترل بر خود کمک کند، نتیجه‌ای که به شما امکان کنترل بیشتر بر زندگی‌تان را می‌دهد. هرچه بیشتر بتوانید خود را کنترل کنید، کمتر احساس اضطراب یا نگرانی خواهید داشت.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۴. یک برنامه مشخص روزانه

انسان برای داشتن حس پایداری و کنترل به یک برنامه‌ روزمره نیاز دارد. ذهن و بدن ما به سر و سامان نیاز دارد تا بتوانیم نظم را در زندگی‌مان حفظ کنیم. به ویژه اگر در خانه کار می‌کنید، یک برنامه روزمره به شما کمک می‌کند تا روزتان را تنظیم و تمرکزتان را روی موارد مهم حفظ کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۵. عادات بد را حذف کنید

عادات بد می‌توانند زندگی‌مان را نابود کنند. اگر هرچه نفس‌تان بخواهد، انجام بدهید، کنترل‌تان را روی آن از دست خواهید داد. پیروز شدن در مقابل نفس نتایج فوق‌العاده‌ای برای‌مان خواهد داشت. یاد بگیریم که عادت‌های بدمان را با موارد خوب جایگزین کنیم و به مرور همه آنها را حذف کنیم.

مطلب مرتبط: ۸ عادت ناسالم که به مغز آسیب می رسانند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *