جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تحول تازه در روند صلح؛ روند رهایی ۳۲۰ زندانی باقی مانده طالبان آغاز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شورای مصالحه ملی اعلام کرده است که روند رهایی ۳۲۰ زندانی باقی مانده طالبان از سوی حکومت آغاز شده است.

فریدون خوزون سخنگوی شورای مصالحه امروز سه‌شنبه (۱۱سنبله) در توییتی نگاشته است: «بحث تبادله اسیران شروع شده و خوب پیش می‌رود.»

خوزون تاکید کرده که بعد از تکمیل شدن این روند، زمینه برای آغاز مذاکرات فراهم خواهد شد.

https://twitter.com/Khwazoon/status/1300743005163393024?s=20

همزمان با این دفتر والی قندهار با نشر خبرنامه ای گفته است که شام روز گذشته از زندان این ولایت ۸ زندانی طالب از میان زندانیان باقی مانده این گروه رها شده اند.

از سوی هم شماری از رسانه ها نیز گزارش داده اند که دها زندانی طالبان شب گذشته از زندان پلچرخی کابل نیز رها شده اند.

این زندانیان در حالی رها شده اند که روز گذشته سخنگوی ریاست جمهوری گفته بود که تا زمانی که اسیران نیروهای امنیتی از سوی طالبان رها نشوند حکومت ۳۲۰ زندانی باقی مانده طالبان را رها نمی کند.

پیش از این حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه گفته بود که روند رهایی زندانیان طالبان در هفته جاری تکمیل و به تعقیب آن مذاکرات بین الافغانی آغاز می شود.

تاکید بریتانیا و امریکا بر آغاز سریع مذاکرات بین الافغانی

روند رهایی زندانیان باقی مانده طالبان پس از آن آغاز شده است که رابرت اوبراین مشاور شورای امنیت ملی امریکا در گفتگوی تیلفونی با رییس جمهور غنی بر آغاز بی‌درنگ گفتگوهای بین‌الافغانی تاکید کرده است.

شورای امنیت ملی امریکا افزوده که اوبراین در گفتگوی تیلفونی خاطرنشان کرده امریکا از یک افغانستان مستقل، دموکراتیک و متحد که هیچ‌گاهی دوباره به منبع تروریزم بین‌المللی مبدل نشود حمایت می کند.

در همین حال سفارت بریتانیا در کابل نیز با نشر اعلامیه ای گفته است که ادامه خشونت ها و حملات هدفمند در کابل و سراسر افغانستان را محکوم می کند.

در اعلامیه این سفارت آمده است: «افغانستان یک فرصت تاریخی بدست دارد تا از طریق یک توافق در مذاکره با طالبان خشونت های جاری را پایان دهد. برای تحقق این امر، خشونت ها و کشتار هدفمند غیرنظامیان باید متوقف شود و همه طرف ها باید با توافق به آغاز مذاکرات میان افغانها بدون تأخیر بیشتر، تعهد خود را برای رسیدن به یک راه حل در مذاکره و صلح نشان دهند.»

این همه اقدامات پس از آن صورت گرفته است که روند رهایی زندانیان طالبان با وجود فیصله لویه جرگه مشورتی مبنی بر رهایی آنان این روند همچنان متوقف بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان