جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افزایش قربانیان سیلاب در افغانستان به ۱۹۰ کشته رسید؛ نزدیک به ۱۵ تن در پروان مفقود اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید شمار قربانیان سیلاب در افغانستان به ۱۹۰ کشته و ۱۷۲ زخمی رسیده است و عملیان نجات در شماری از ولایت ها همچنان ادامه دارد.

پس از گذشت نزدیک به ۷ روز از سرازیر شدن سیلاب ها غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث امروز سه‌شنبه (۱۱سنبله) در نشست خبری گفت در نتیجه این سیلاب ها تاکنون ۱۹۰ تن کشته و ۱۷۲ تن زخمی شده اند.

او تاکید کرد که این آمار در حال تغییر است و در کنار تلفات جانی یک هزار ۵۵ منزل مسکونی به صورت کلی و دو هزار ۸۶۰ منزل مسکونی به گونه قسمی تخریب شده است.

جیلانی افزود این سیلاب ها در ولایت های پروان، کاپیسا، پنجشیر، غزنی، میدان وردک، لوگر، کابل، ننگرهار، پکتیا، خوست، نورستان، کنر، لغمان، بامیان و عزنی جاری شده است.

وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث خاطرنشان کرد که تلفات ناشی از این سیلاب ها جبران ناپذیر است و دلیل گسترده گی آن مشکلات مدیریتی نیز  داشته است.

او اضافه کرد که تاکنون از میان ۴ هزار خانواده آسیب دیده برای بیش از ۳ هزار خانواده آن کمک صورت گرفته و این روند ادامه دارد.

سیلاب مرگبار پروان

از میان تمام ولایت های که در باران های هفته گذشته سیلاب سرازیر شده بیشترین تلفات و خسارات به ولایت پروان وارد شده است.

بهاءالدین جیلانی تاکید کرد که عملیات نجات در ولایت پروان ادامه دارد و تصمیم حکومت این است که عملیات نجات تا جستجوی آخرین نفر ادامه می یابد.

به گفته او بر اساس گزارش های ورثه مفقودین تاکنون از ۱۲ الی ۱۵ نفر در ولایت پروان مفقود است  و روز گذشته جسد یک کودک حین پاک کاری کانال شهر چاریکار یافت شده است.

بیش از دو هزار خانواده بیجا شده اند

از سوی هم دفتر هماهنگی  امور کمک های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده است که در یازده ولایت افغانستان در نتیجه سیلاب ها دو هزار و ۴۹ خانواده نیز بیجا شده اند اما وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید تاکنون سروی انان از بیجا شدگان سیلاب نهایی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان