گفتگوی تلفنی مشاور امنیت ملی آمریکا و غنی؛ دو طرف بر آغاز بی درنگ مذاکرات بین الافغانی تاکید کردند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرده است که رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی این کشور در یک تماس تلفنی با رییس‌‌جمهور غنی دربارۀ آغاز بی‌‌درنگ مذاکرات میان افغانان تاکید کردند.

دفتر شورای امنیت ملی امریکا ناوقت شب گذشته (۱۰ سنبله) گفته است که مشاور امنیت ملی امریکا طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور افغانستان در مورد لزوم گفتگوهای صلح بین الافغانی که بدون تاخیر آغاز شود گفتگو کرده اند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلفنی حمایت امریکا را از یک افغانستان مستقل، دموکراتیک و یکپارچه اعلام کرده که دیگر به مکان تروریزم بین المللی مبدل نشود.

او تاکید کرده: «ایالات متحده در کنار نیروهای امنیتی افغان ایستاده است که فداکاری های عظیمی برای مردم افغانستان انجام داده اند.»

ریاست جمهوری تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.

این گفتگوی تلفنی در حالی صورت گرفته است که افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی قرار دارد و براساس گفته های عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی و سرپرست وزارت خارجه از آغاز مذاکرات بین الافغانی در هفته جاری خبر داده اند.

گروه طالبان رهایی زندانیان باقی مانده طالبان را پیش شرط گفتگوهای بین الافغانی قرار داده است اما ریاست جمهوری رهایی زندانیان باقی مانده طالبان را مشروط به رهایی اسیران نیروهای امنیتی از سوی طالبان کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *