از المار تا اسلو؛ محمد ایوب طغرا، مهاجری در راس شهرداری بخشی از پایتخت ناروی

توسطفرشته فرهنگ

شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۱۲, ۱۳۹۹

محمد ایوب طغرا به مقام شهردار و ولسوال گرورود انتخاب شد. او اولین مهاجر است که در یکی از بخش‌های اوسلو پایتخت ناروی به این مقام منصوب شده است.

آقای طغرا 21 سال قبل به ناروی رفته و در آن جا به تحصیل و زندگی پرداخته است.

ترک افغانستان

او قبل از این که شهردار و ولسوال گرورود شود، رئیس بخش اقتصادی در اداره شهری اوسلو بود.

آقای طغرا پیش از این که به ناروی مهاجرت کند، در افغانستان با موسسات بین المللى مانند صلیب سرخ و حمایه اطفال کار نموده و در پاکستان به مدت یک و نیم سال با ملل متحد وظیفه داشته است. او پس از آن عازم سفر مهاجرت شده است.

محمد ایوب طغرا با 27 سال سن و پس از 3 سال تحصیل در رشته مهندسی مجبور به ترک افغانستان شده بود.

او از لیسه حبیبیه فارغ شده و در دانشگاه کابل رشته مهندسی خوانده اما با شروع جنگ در کشور و مسدود شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحصیلش ناتمام مانده است.

مهاجری در میان فرصت‌ها

آقای طغرا در گفتگو با خبرنامه گفت: “ما با ترک افغانستان در سال 1998 با مشکلات فراوانی رو به رو شدیم، مهاجرت و رها کردن تمام هست و بود زندگی برای نجات جان کار ساده‌ایی نیست. ما مجبور شدیم از افغانستان به پاکستان سفر کنیم و تا دسامبر 1999 در اسلام آباد زندگی کنیم و در همین سال بود که توسط ملل متحد به ناروی فرستاده شده‌ایم. در واقع یکی از خوشبختی‌های ما کمک سازمان ملل متحد بود.”

او در ناروی با فرصت‌های زیادی رو به رو می‌شود و یکی از این فرصت‌ها امکان درس خواندن و تحصیل بوده است. آقای طغرا در فضایی قرار می‌گیرد که حق تصمیم‌گیری داشته و در رقابت با دیگران می‌توانسته آزادانه برای خواسته‌هایش تلاش کند.

هرچند او در رشته مهندسی علاقه زیادی داشته اما با ناتمام ماندن تحصیلاتش در کابل دوباره از اول شروع می کند.

این بار آقای طغرا در ناروی تصمیم گرفت در رشته اقتصاد تحصیل کند. او مدرک لیسانسش را از رشته تجارت دانشگاه اولیسوند ناروی در سال 2005 به دست آورده و سپس سند ماستری‌اش را پس از یک و نیم سال از رشته اداره بین المللی در دانشگاه آگدر ناروی در دسامبر 2006 دریافت کرده است.

زندگی در ناروی

او با همسر و دختر 5 ماه‌اش به ناروی رسید و اکنون 21 سال است که در ناروی زندگی می‌کند.

محمد ایوب طغرا متولد سال 1351 است که در ولسوالی المار فاریاب به دنیا آمده است. او فرزند چهارم خانواده‌اش در میان 3 برادر و 2 خواهراش می‌باشد.

حالا در کنار این که عنوانی رسمی در اداره دولت ناروی دارد، تدریس کورس‌های کوتاه مدت اقتصادی را برعهده دارد و راهنمایی است برای افرادی که به دنبال کار هستند و تازه وارد در جامعه ناروی می‌باشند.

 آقای طغرا گفت: “هیچ وقت فکر نمی‌کردم در کشوری غیر از کشور خودم بتوانم به این مقام برسم اما همیشه آرزو و رویایم رسیدن به جاهای بالا بوده است و تلاش‌هایم مرا به این جا رساند.”

او که اکنون به عنوان ولسوال و شهردار گرورود انتخاب شده 6 سال در این منصب کار می‌کند. معیار رقابت برای این سمت تحصیلات عالی به درجه ماستری‌ یا بالاتر از آن است. در کنار آن همچنان داشتن تجربه کاری در امور دولتی نیز یکی از شروطی است که آقای طغرا آن را داشته است.

داشتن تجربه کاری در اداره و رهبری بخش، توانایی نوآوری در پروسه‌ کاری و بهتر ساختن خدمات عامه برای مردم نیز از شرایطی است که او را واجد شرایط این کار ساخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *