جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حملات موشکی طالبان بر پایگاه نیروهای آمریکایی در هلمند

حملات موشکی طالبان بر پایگاه نیروهای آمریکایی در هلمند
خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از تعهد طالبان مبنی بر عدم حمله بر نیروهای بین المللی گزارش ها می رساند که یک پایگاه نیروهای امریکایی و یک پایگاه مشترک این نیروها با نظامیان افغانستان از سوی طالبان هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

روزنامه‌ی نیویارک تایمز به نقل از مقام‌های نظامی امریکا گزارش داده اند که چندین موشک در ماه جولای و در هفته‌های اخیر بر پایگاه نظامی «بسشن» در ولایت هلمند و یک پایگاه مشترک نیروهای افغان و امریکایی که در فاصله ۵۰ مایلی پایگاه بسشن قرار دارد، پرتاب شده‌است.

در این گزارش گفته شده که این راکت ها از سوی شاخه‌ی گروه طالبان صورت گرفته که با توافق صلح امریکا و طالبان مخالف اند.

این مقامات نظامی امریکا تاکید کرده که گروه طالبان با راکت‌پراکنی بر این پایگاها توافق‌نامه‌ی صلح دوحه را نقض کرده‌اند.

تاکنون در این مورد تلفات این راکت پراکنی ها گزارش نشده است.

گروه طالبان و مقامات رسمی امریکا در این مورد تا کنون چیزی نگفته اند.

توافقنامه صلح امریکا و طالبان

توافق‌نامه‌ی صلح امریکا – طالبان در ۲۹ فبروری سال جاری میلادی در دوحه قطر به امضا رسید و بر بنیاد آن گروه طالبان تعهد کرده که روابط شان‌را با القاعده و سایر گروه‌های هراس‌افگن قطع می‌کند و نیز بر نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان حمله نمی کنند.

بر اساس این توافق امریکا در صورت عملی‌شدن کامل آن از سوی طالبان، در مدت ۱۴ ماه تمام نیروهایش را از افغانستان خارج می کند.

شاخه حزب ولایت اسلامی طالبان

امریکا در حالی از حملات شاخه مخالف صلح طالبان سخن می گوید که به تاریخ ۱۲ جوزا تیم نظارت بر تحریم های ملل متحد در گزارش تازه اش اعلام کرده بود که یک گروه از سران طالبان در مخالفت با توافق احتمالی صلح، گروهی جدیدی را به نام “حزب ولایت اسلامی” تشکیل داده اند.

در گزارش ملل متحد همچنان گفته شده بود که طالبان بر قابلیت پیروزی توافقنامه دوحه تردید دارند و از این رو در داخل آن گروه چند دستگی به وجود آمده است. در عین حال برخی از جنگجویان این گروه طالبان را ترک کرده اند.

ملل متحد خاطرنشان کرده بود که گروه طالبان در جریان مذاکرات با ایالات متحده، با القاعده مشورت کرده و به آن گروه تروریستی از بقا و ادامۀ رابطۀ خود اطمینان داده و بجای مخالفت با القاعده، روابط شان را با آن سازمان تقویت بخشیده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان