۷ عادت قبل از خواب که به کاهش وزن کمک می‌کنند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۸, ۱۳۹۹

در طول شب بدن می‌تواند بین 300 تا 400 کالری بسوزاند! متخصصان ادعا می‌کنند که خواب باکیفیت می‌تواند درست مانند تمرینات بدنی در کاهش وزن نقش داشته باشد. اگر می‌خواهید این هدف را عملی کنید، مهم است که برخی عادت‌های خاص را که می‌توانند متابولیسم شما را در خواب تقویت کنند، رعایت کنید.

۱. محیط اتاق خواب را خنک نگه دارید

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای تقویت متابولیسم بدن، دمای اتاق را حدود 18 درجه سانتیگراد نگه دارید. مطالعات نشان داده‌اند که یک محیط خنک سلولهای چربی بژ را که مسئول تنظیم دما هستند  فعال می‌کند. وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید یا برهنه می‌خوابید، بدن شما برای حفظ گرما شروع به سوزاندن انرژی بیشتری می‌کند.

مطلب مرتبط: افزایش متابولیسم؛ ۶ نوشیدنی که متابولیسم را بهبود می دهند

۲. کمی آب انگور بنوشید

 آب انگور به لطف ترکیب خاصی به نام رسوراترول به سوزاندن کالری کمک می‌کند. این ترکیب چربی سفید بد را به چربی بژ تبدیل می‌کند. هنگام خواب، بدن از چربی بژ برای گرم نگه داشتن شما استفاده می‌کند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان آب انگور طبیعی قبل از خواب شما را مجبور می‌کند به جای ذخیره چربی، از شر آن خلاص شوید.

مطلب مرتبط: ۵ نوشیدنی قبل خواب که به آب شدن چربی ها کمک می کنند

۳. زمان خواب و بیداری یکسانی داشته باشید

مطالعات می‌گویند، یک برنامه خواب نامنظم با افزایش وزن مرتبط است. به طور معمول هورمون ملاتونین به ما می‌گوید کی باید به رختخواب برویم. این روند همچنین به فعال شدن سلول‌های چربی بژ که در سوزاندن کالری نقش دارند نیز کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند

۴. تلفن و تبلت ممنوع

برنامه نامنظم خواب تنها چیزی نیست که تولید ملاتونین را مختل می‌کند. نور تلفن و تبلت نیز دلیل دیگری است که نمی‌توانیم به درستی بخوابیم. ثابت شده که نور آبی تلفن‌های هوشمند تولید ملاتونین را به تأخیر می‌اندازد. بنابراین، هم دیرتر می‌خوابید و هم خسته بیدار می‌شوید. دو ساعت قبل از خواب همه دستگاه‌های الکترونیک را کنار بگذارید.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۵. یک میان وعده پروتئینی بخورید

خوردن میان‌وعده قبل از خواب اگر گزینه مناسبی باشد، هیچ مشکلی ندارد. به سراغ غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، مانند ماست یونانی، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون چربی یا کره بادام زمینی بروید. آنها متابولیسم را بهبود داده و به رشد عضلات شما کمک می‌کنند.

۶. تمرینات مقاومتی انجام دهید

 ورزش بهترین راه برای مقابله با استرس و تقویت متابولیسم بدن قبل از خواب است. با این وجود تمرینات مقاومتی تمریناتی هستند که به شما کمک می‌کند تا چربی‌سوزی کنید.

انجام شنا یا وزنه‌برداری ممکن است بهترین ایده در اواخر شب باشند زیرا کالری‌سوزی را تحریک می‌کنند، که حتی پس از خوابیدن نیز ادامه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خود تقویت کنید

۷. چای گیاهی بنوشید

انواع خاصی از چای می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. چای‌های گیاهی طبیعی در واقع می‌توانند سلامتی شما را به شیوه‌های مختلف بهبود ببخشند. دارچین با التهاب مقابله می‌کند و از نفخ صبح جلوگیری می‌کند. نعناع فلفلی اشتها را کاهش می دهد و به شما کمک می‌کند تا از خوردن میان‌وعده خودداری کنید. و بابونه هضم را بهبود می‌بخشد و اعصاب را آرام می‌کند.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگزار خواهد بود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *