جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رهایی ۳۲۰ زندانی باقی مانده طالبان به رهایی نیروهای کماندوی ارتش مشروط شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که قبل از رهایی ۳۲۰ زندانی باقی مانده طالبان این گروه باید نیروهای اسیر شده کماندوهای ارتش را رها کنند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروز شنبه (۸سنبله) در توییتی گفته است هیچ تغییری در طرح حکومت ایجاد نشده است.

فیصل تاکید کرده: «طالبان قبل از این که دولت آزادی 320 زندانی طالب باقی مانده را آغاز کند باید کماندوهای ما را که در دست آنها است آزاد کنند.»

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی خاطرنشان کرده است که اکنون وظیفه طالبان است که اقدام کنند و به تلاش های صلح کمک کنند تا نتیجه مورد انتظار را بدست آورند.

مبادله زندانیان

این اظهارات سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی در حالی مطرح شده است که محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه‌ به روز پنج‌شنبه هفته گذشته در کنفرانس ویدیویی در انستیتوت صلح امریکا از روند تکمیلی رهایی ۴۰۰ زندانی «خطرناک» گروه طالبان تا پایان هفته جاری خبرداده است.

اتمر تاکید کرده بود پس از تکمیلی روند رهایی زندانیان طالبان به‌زودی مذاکرات بین‌الافغانی آغاز می‌شود.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی روز پنج‌شنبه هفته گذشته گفته بود که احتمال دارد مذاکرات بین الافغانی در هفته جاری آغاز شود.

روند رهایی زندانیان از جمله موانع مهم فراروی آغاز مذاکرات بین الافغانی بود و گروه طالبان پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس توافقنامه این گروه با امریکا روند آزادی یک هزار زندانی حکومت را تکمیل کرده است اما حکومت افغانستان می گوید زندانیان آزاد شده از سوی طالبان بیشتر غیرنظامیان بوده و هنوز هم شماری از نیروهای کماندو و خلبانان ارتش افغانستان در بند این گروه اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان