جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۸ عادت ناسالم که به مغز آسیب می رسانند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همه ما آدم‌ها کارهایی را انجام می‌دهیم که می‌دانیم درست نیستند! اما برخی از این کارها به قیمت آسیب دیدن مغزمان تمام می‌شوند!

۱. خواب ناکافی

اختلالات خواب به مغز آسیب می رسانند و ممکن است عامل زوال عقل، از جمله بیماری آلزایمر باشند. بهتر است ساعات خواب منظم داشته باشید. و اگر مشکلات خواب دارید، می‌توانید روش‌های طبیعی درمان بی خوابی را امتحان کنید.

۲. عادتی که به مغز آسیب می رساند؛ تنهایی زیاد

افرادی که حتی فقط چند دوست نزدیک دارند، شادتر و کارآمدتر هستند. به علاوه، ریسک زوال عقل و آلزایمر در این آدم‌ها پایین‌تر است.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموش که ارتباطی با زوال عقل ندارند

۳. خوردن غذاهای ناسالم

بخش‌هایی از مغز که مربوط به یادگیری، حافظه و سلامت روان است در افرادی که همبرگر، غذاهای سرخ‌کرده، فست‌فود و نوشابه زیادی در رژیم غذایی خود دارند، کوچک‌تر است. غذاهای نامناسب به مغز آسیب می رسانند.

مطلب مرتبط: رژیم ذهن؛ با این رژیم غذایی عملکرد مغز و حافظه تان را تقویت کنید

۴. عادتی که به مغز آسیب می رساند؛ صدای زیاد هدفون

با صدای بلند هدفون در گوش‌تان، می‌توانید تنها در 30 دقیقه به شنوایی‌تان آسیب بزنید. اما آسیب فقط به گوش‌تان نمی‌رسد: کاهش شنوایی در بزرگسالان مسن با مشکلات مغزی مانند آلزایمر و از دست رفتن بافت مغزی مرتبط است.

مطلب مرتبط: اولین نشانه های آلزایمر کدام ها هستند؟

۵. عدم تحرک کافی

هر چه مدت بیشتری را بدون ورزش سپری کنید، احتمال ابتلا به زوال عقل در شما بالاتر می‌رود. همچنین به احتمال زیاد به دیابت، بیماری قلبی و فشار خون مبتلا خواهید شد!

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۶. سیگرت

استعمال سیگرت می‌تواند مغز را کوچک کند. این عادت مخرب حافظه را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود که دو برابر بقیه ریسک ابتلا به زوال عقل، از جمله آلزایمر را داشته باشید. سیگرت همچنین باعث بیماری قلبی، دیابت، سکته مغزی و فشار خون بالا می‌شود.

مطلب مرتبط: ترک عادات بد؛ چطور می توان با مدل مراحل تغییر عادات بد را کنار گذاشت؟

۷. عادتی که به مغز آسیب می رساند؛ پرخوری

اگر پرخوری کنید (حتی غذاهای مفید) مغز ممکن است نتواند شبکه قوی از اتصالات را ایجاد کند که به شما در فکر کردن و یادآوردی کمک می‌کند. پرخوری به مدت طولانی، وزن را به گونه‌ای خطرناک بالا می‌برد، نتیجه‌ای که می‌تواند بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا را در پی داشته‌باشد (همه اینها با مشکلات مغزی و آلزایمر مرتبط هستند).

۸. تاریکی

اگر نور طبیعی کافی دریافت نکنید، ممکن است دچار افسردگی شوید و همین می‌تواند مغز را کند کنَد. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که نور خورشید به تقویت مغز کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: از کاهش اشتها تا افزایش انرژی؛ ۷ تاثیر شگفت انگیز نور بر خلق و خوی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان