گروه ۹ نفری که قصد حمله بالای عزاداران حسینی در کابل را داشتند، بازداشت شدند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت داخله امروز اعلام کرده است که نیروهای قطعات خاص پولیس، با اجرای یک عملیات هدفمند ضد تروریستی در مربوطات حوزه پنجم شهر کابل، یک گروهی تروریستی را که قصد طراحی و سازماندهی حمله تروریستی بر عزاداران حسینی در کابل را داشتند، بازداشت کرده‌است.

وزارت داخله امروز پنج‌شنبه (۶ سنبله) گفته است که این عملیات شب گذشته در مربوطات حوزه پنجم امنیتی کابل اجرا شده، که در نتیجه آن، یک گروه ۹ نفری تروریستی به شمول یک زن که می‌خواستند حمله تروریستی را بر عزاداران حسینی در منطقه کوته سنگی انجام دهند، بازداشت شده اند.

به گفته این وزارت در این عملیات دو واسکت بمب‌گذاری شده و شش عدد بمب دستی نیز به دست پولیس افتاده است.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است که نیروهای خاص پولیس همچنان در یک عملیات دیگر در مربوطات حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل، یک گروه پنج نفری تروریستی را بازداشت کرده است.

وزارت داخله تأکید کرده که نیروهای پولیس با تمام توان تدابیر شدید امنیتی را به منظور گرامی‌داشت ایام عاشورای حسینی در کابل اتخاذ کرده و به هیچ گروه تروریستی اجازه نخواهند داد که امنیت این مراسم را مختل کنند.

مراسم عاشورا در کابل

قرار است که مراسم گرامی‌داشت دهه محرم و روز عاشورا، یک‌شنبه آینده به تاریخ ۹ سنبله‌ در کابل برگزار شود. وزارت کار و امور اجتماعی نیز این روز را  به مناسبت‌ تجلیل‌ از روز عاشورا در کشور‌ رخصتی‌ عمومی‌ اعلام کرده است.

هر چند در این اواخر کابل گواه ناامنی‌ها، انفجار ماین‌های جاسازی‌شده و ترورهای هدفمند بوده است، اما وزارت داخله پیش از این نیز به مردم اطمینان داده است که امنیت مراسم دهه محرم را تأمین می‌کند.

در کنار نیروهای امنیتی مردم نیز در همکاری با پولیس برای تأمین امنیت دهه محرم سلاح به دست گرفته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *