عبدالله: مذاکرات بین الافغانی هفته آینده اغاز می شود

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

پس از چندین هفته تعویق در آغاز مذاکرات بین الافغانی عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه می گوید مذاکرات بین الافغانی هفته آینده آغاز می شود.

آقای عبدالله امروز پنج‌شنبه (۶سنبله) در مراسم نشر یک نظرسنجی انستیتوت مطالعات جنگ و صلح گفت مردم امیدوار اند که به صلح برسند.

عبدالله افزود: «مردم آماده است برای رسیدن به صلح تصمیم سخت بگیرد. اما نگرانی ها هم دارد.»

او در مورد تشکیل کابینه جدید گفت فهرست کابینه را نهایی کرده و هفته آینده ان اعلام می‌شود.

این اظهارات عبدالله پس از آن بیان می شود که او پس از چاشت دیروز با صدراعظم پاکستان در مورد صلح افغانستان گفتگوی تیلفونی کرده بود.

تیم مذاکراتی طالبان

این در حالی است که براساس گزارش ها طالبان نیز فهرست تیم مذاکراه کننده خود را با ۲۰ عضو نهایی کرده و نیز به انان صلاحیت تعیین اجندا، اتخاذ تصامیم در مورد ستراتیژی و حتی امضا توافقنامه‌ها را با رهبران حکومت افغانستان داده است.

براساس گزارش ها شیخ عبدالحکیم، مولوی عبدالکبیر، مولوی نور محمد ثاقب، ملا محمد زاهد احمدزی، ملا شیرین آخوند، ملا عبدالطیف منصور، قاری دین محمد، ملا عبدالسلام حنفی، ملا عبدالمنان عمری، شیخ محمد قاسم ترکمن، ملا محمد فاضل مظلوم، ملا نورالله نوری، ملا عبدالحق وثیق، مولوی مطیع‌الحق خالص، انس حقانی، ملا محمد نبی عمری، محمد سهیل شاهین، خیرالله خیرخواه، مولوی شهاب‌الدین دلاور و ملا فریدالله کسانی هستند که از طالبان در مذاکرات بین افغانستان نمایندگی می‌کنند.

این همه در حالی صورت گرفته است که حکومت افغانستان همواره اعلام کرده که تیم مذاکراتی اش به ریاست معصوم استانکزی آمادگی کامل برای گفتگوهای بین الافغانی دارد.

افزایش خشونت ها

همزمان با تعویق مذاکرات بین الافغانی به دلیل عدم رهایی زندانیان طالبان گروه طالبان به حملات شان در افغانستان افزایش داده اند.

جنرال سکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو که به تازگی به ولایت پروان سفر کرده است در یک نشست مشترک خبری با اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع  گفته است:‌‌ «من همیشه به طالبان می‌گویم، به جهانیان می‌گویم که خشونت ها باید کاهش یابد».

میلر تاکید کرده که کاهش خشونت ها برای مردم افغانستان مهم است.

میلر خاطرنشان کرده که نیروهای امنیتی افغانستان همچنان از حمایت ماموریت حمایت قاطع برخوردار اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *